Ministerstvo dopravy: Vyhodnocení zavedení nového jízdního řádu na české železnici

16.12.2019 18:05 | Zprávy

Vstoupil v platnost nový jízdní řád na železnici a s ním i několik zásadních změn na českých kolejích. Začala platit většina nových smluv na dálkovou dopravu (objednávka Ministerstva dopravy) i na úrovni regionální (objednávka jednotlivých krajů). Pět z 28 rychlíkových linek a některé regionální spoje nově zajišťují jiní dopravci než České dráhy a některé smlouvy na krajské úrovni přešly do režimu „brutto“ (nesení rizik a příležitostí za výnosy na straně objednatele). Kontroloři Ministerstva dopravy již působí přímo v terénu.

Ministerstvo dopravy: Vyhodnocení zavedení nového jízdního řádu na české železnici
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Každá změna koncepce vede podle zkušeností k tomu, že všechny strany musí vyvinout maximální úsilí na zajištění požadovaných změn. Ze strany Ministerstva dopravy probíhá a v nejbližším období je dále plánována zvýšená kontrola plnění požadavků podle smlouvy o veřejných službách.

Vzhledem k tomu, že výsledkem porovnávání nabídek dopravců na některých rychlíkových linkách byla úspora veřejných prostředků, mohlo ze strany Ministerstva dopravy dojít k:

§  navýšení rozsahu dopravy o 7,6 % (např. nové přímé vlaky mezi Prahou a Třeboňskem)

§  novému zasmluvnění vyšší kvality služeb (lepší vagony, zásuvky, WI-FI) a dodržování přísnějších pravidel pro přepravu osob se zdravotním postižením.

Po bezmála dvou dnech fungování nového systému lze u jednotlivých dopravců zajišťujících dopravní obslužnost na základě smluv s Ministerstvem dopravy lze shrnout výsledky následovně:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Zase zpackaný projekt

Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. A jak je možné, že tak důlež...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Obnova teplického nádraží pokračuje

20:16 Správa železnic: Obnova teplického nádraží pokračuje

Rekonstrukce druhé části nádražní budovy v Teplicích se blíží, Správa železnic vybrala projektanta s…