Poměrně rozsáhlá novela přináší několik důležitých změn. Tou nejviditelnější a nejzajímavější je bezesporu zřízení nezávislého regulačního orgánu. Ten bude nejvyšší odbornou autoritou, která bude dohlížet nad férovým nastavením podmínek na železničním trhu, a to především rychlým a efektivním rozhodováním sporů mezi dopravci, provozovateli dráhy a provozovateli zařízení služeb. Mezi další novinky, které návrh novely řeší, je rozšíření kategorie železničních drah. Ke stávající dráze celostátní a regionální přibude dráha místní. Tou se stane dráha místního významu, která je technicky či provozně oddělená od ostatních železničních drah. V praxi půjde zejména o dráhy, po nichž jezdí pouze turistické či historické vlaky, případně mají charakter neveřejné osobní drážní dopravy. Cílem tohoto opatření je nezatěžovat tyto dráhy náročnými požadavky, které musí splnit dráhy sloužící běžnému železničnímu provozu. Kategorie vleček se bude nově dělit na vlečky veřejně a neveřejně přístupné, a to z důvodu potřeby nastavení jasných podmínek pro využívání těch vleček, které slouží více uživatelům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
MD , novela , železnice , zákon o dráhách
autor: Ministerstvo dopravy
Záhada daru
Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...
Další články z rubriky

22:03 MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi
Jan Lipavský převezme ve čtvrtek část pozůstalosti po československém ministru zahraničí Janu Masary…