Projekt Aktualizace interaktivních formulářů elektronického podání pro insolvenční řízení byl realizován z důvodu dlouhodobě neudržitelného stavu insolvenčních formulářů. Nová koncepce maximálně zohlednila dosavadní praktické zkušenosti s používáním první generace insolvenčních formulářů. Stávající vzory se modernizovaly, aktualizovaly na novou právní úpravu a jejich vyplnění je pro jednotlivé účastníky insolvenčního řízení jednodušší.
Soubor stávajících 18 formulářů byl nově koncentrován do 11 formulářů nových (tj. redukce počtu o 40 %). Tímto dochází k úsporám administrativní síly nejen na straně insolvenčních správců, ale i u administrativy justice, neboť se sníží celkový počet podání a současně i jejich rozsah vyžadující kontrolu, zpracování a archivaci. Úspory v materiálních výdajích na tisk a archivaci lze vyčíslit ve výši min. 900 tis. Kč ročně, úspora osobních nákladů administrativy insolvenčních řízení je odhadována na částku 66 355 tis. Kč za rok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva