Muži pro své zdraví nedělají dost

20.11.2017 14:49

Petr Koukal, sedminásobný mistr České republiky v badmintonu a účastník několika olympiád, se snaží změnit přístup mužů k prevenci závažných onemocnění.

Muži pro své zdraví nedělají dost
Foto: www.stkprochlapy.cz
Popisek: Petr Koukal

Životní rány se nevyhýbají ani úspěšným sportovcům. Platí to také o Petru Koukalovi, který se musel ve svých čtyřiadvaceti letech vypořádat s rakovinou varlete. Zpět do normálního i sportovního života se mu podařilo dostat jen díky včasnému lékařskému vyšetření. „Nikdy mě nenapadlo, že by mě mohlo potkat nějaké vážnější onemocnění. Ke svému zdraví jsem vždy přistupoval stejně jako většina chlapů. Teprve zdrcující diagnóza mi otevřela oči,“ vysvětluje Petr Koukal, proč založil vlastní nadační fond. Projektem STK pro chlapy se snaží přimět muže, aby se o své zdraví starali tak alespoň tak dobře jako o svá auta.  

Vážné téma, dobrý humor

Koncem letošního roku Nadační fond Petra Koukala uspořádal kampaň Chyť se za nos koule, jejímž cílem bylo dostat co nejvíc mužů na preventivní zdravotní prohlídku. Během Týdne chlapů ve dnech 23. až 27. října si k lékaři došlo přinejmenším dva a půl tisíce mužů.

Do kampaně se zapojila řada známých osobností, které v hravých videích vyzvaly muže, aby „se chytili za koule“ a zašli na prevenci. Kromě Petra a Gábiny Koukalových mužům promluvili do duše také moderátoři pořadu RE-PLAY Alžběta Trojanová a Mikoláš Tuček, herci David Prachař a Jakub Štáfek, trenér Michal „Radar“ Vrátný nebo moderátoři Fajn rádia Johan Mádr a Ondřej Havel. Jejich videa na sociálních sítích shlédlo více než 270 tisíc lidí.

Kampaň podpořily školy i doktoři

Akce se aktivně zúčastnilo několik středních škol z Prahy, Ostravy, Jihlavy a Pardubic, které uvolnily studenty z vyučování a vyslaly je na prohlídku.

Do projektu se zapojilo také více než sedmdesát praktických lékařů a urologů z celé republiky. Na partnerské ordinace, které jsou uvedeny na webu www.stkprochlapy.cz, se mohou obracet muži, kteří se při žádosti o preventivní prohlídku setkali s neochotou lékaře nebo svého praktika nemají.

„Moc mě těší, že se nám podařilo získat pro věc mnoho doktorů a hlavně spoustu mladých lidí. A doufám, že chlapi, kteří si na prohlídku ještě nezašli, se brzy ‚chytí za koule‘ a vydají se tam,“ shrnuje výsledky kampaně „Chyť se za nos koule“ Petr Koukal.

Nadační fond Petra Koukala

Nadační fond vznikl v roce 2013 s cílem zviditelnit problematiku mužského zdraví jako společenského tématu, které se dotýká bezprostředně každého muže, ale i jeho blízkých a rodiny, a to s důrazem na závažná onemocnění mužů. Úsilí fondu se zaměřuje převážně na informování veřejnosti a na otevřenou diskusi o mužských nemocech s cílem připomenout, jak důležitá je pro muže zdravotní prevence. Nadační fond Petra Koukala šíří toto poselství prostřednictvím projektu STK pro chlapy a unikátní brožury s názvem Manuál pro údržbu chlapa. Ta přirovnává jednotlivá mužská onemocnění k poruchám na vozidle, aby si muži uvědomili, že by se o své tělo měli starat stejně jako o své auto. 

 

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

13:21 Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený bazickým indexem, se mezimě…