Kompromisní dohoda, při níž mýtný provozovatel přistoupil na pro stát výhodnou cenu 237 korun za palubní jednotku a rok provozování, se datuje do léta roku 2013. Předchozí vedení resortu ale nebylo schopno dohodu včas dofinalizovat, a tak musel Kapsch před měsícem kvůli hrozbě promlčení nároků podat na stát žalobu. Do věci se ale vložil nový šéf ministerstva dopravy Antonín Prachař a poté, co řešení minulý týden posvětila vláda, dohoda o narovnání byla konečně podepsána. „Po ujištění ministra dopravy jsme žalobu s důvěrou stáhli a vrátili se k původnímu kompromisu výhodnému pro stát. Ministrovi se tak podařilo daňovým poplatníkům ušetřit sto milionů korun, které byly navíc ve hře v případě soudního sporu,“ říká Karel Feix. Podle Jiřího Mayera z ŘSD se tím uzavřel spor, jehož základy lze hledat už při vyhlašování mýtného tendru před více než osmi lety. „Odborníci tehdy podcenili počet palubních jednotek v systému i tempo jejich přibývání v dalších letech,“ dodává.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva