Na Petřín lanovkou do začátku září, po rekonstrukci bude modernější

12.08.2015 19:58

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) přistoupí během letošního podzimu a zimy ke generální opravě lanové dráhy na Petřín a kompletní rekonstrukci stanice Nebozízek. Modernizace je plánovaná od 7. září 2015 až do 18. března 2016. Obyvatelé a návštěvníci Prahy tak mají poslední měsíc na to, aby se ještě před zahájením výluky na Petřín projeli.

Na Petřín lanovkou do začátku září, po rekonstrukci bude modernější
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Během půlroční výluky dojde ke kompletní rekonstrukci mostní konstrukce lanové dráhy a stanice Nebozízek. Výluka bude využita také pro provedení pravidelné revize dráhy i vagonů, ve kterých dojde k výměně podlah a úpravě vnějšího laku. Zároveň technici provedou kontrolu elektrického zařízení lanové dráhy, výměnu tažného a brzdných lan, kontrolu tratě, ale i opravy objektů stanic lanové dráhy a řadu dalších úkonů směřujících k zajištění následného hladkého a bezporuchového provozu.

„Lanovka na Petřín je mimořádně oblíbenou atrakcí pro návštěvníky Prahy i Pražany, proto je takto dlouhá odstávka pochopitelně nepříjemná. Nicméně je nutná z hlediska bezpečnosti a kvality budoucího provozu. Záměrně byl zvolen termín výluky na podzimní a zimní období, kdy je menší vytíženost,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

„Lanová dráha na Petřín prochází dvakrát do roka pravidelnými revizemi, během kterých je pro cestující mimo provoz. Nadcházející výluka je ojedinělá svou délkou a rozsahem oprav, kterými lanová dráha projde. Cestující se mohou těšit, že jim na jejím konci představíme zastávku Nebozízek ve zbrusu novém kabátě. Jde o další krok směrem ke zkvalitňování našich služeb,“ řekl Pavel Kejha, vedoucí provozovny LD Petřín.

Lanová dráha na Petřín zahájila svůj provoz v roce 1891, tehdy jezdila ještě s pohonem na vodní převahu. Její provoz skončil v souvislosti s 1. světovou válkou a obnoven byl až v roce 1932. To už lanovka jezdila na elektřinu. Po sesuvech půdy v roce 1965, které způsobily zničení její tratě, byla znovu obnovena až v roce 1985, kdy byla také začleněna do systému MHD.

V současné době překonává lanová dráha na délce 510 metrů převýšení 130 metrů. Tvoří ji tři zastávky, mezi kterými se její dva vozy pohybují rychlostí 4 metry za sekundu.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Kuchař byl položen dotaz

Co říkáte na tento návrh?

Pořádně slyšíme o úsporách, ale nikdo z politiků nejde příkladem. Jestli není možné, abyste si zmrazili platy – prý kvůli tomu, že by se to týkalo třeba i soudců, proč ještě nikdo nepřišel s tím, aby se platy politiků staly samostatnou skupinou? Pak by bylo přeci vše vyřešeno. Není vše ostatní z vaš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Z potravin zelená energie

22:16 Celní správa: Z potravin zelená energie

Pardubičtí celníci zajišťovali přímý dohled nad likvidací potravin. Téměř 7 tun mražených výrobků vč…