Lokomotiva je jediným exemplářem svého typu na světě a je také unikátní nepříliš obvyklým konstrukčním řešením s jednonápravovým podpůrným tendrem. Lokomotiva se v dílnách Mladějovské dráhy pod rukami dobrovolníků podrobila tříleté náročné generální opravě. Podařilo se opravit hlavní celky jako kotel a hlavní rám a vyměnit nebo opravit opotřebované součásti. Slavnostní jízdou se dnes lokomotiva stala provozuschopnou a bude provozována jako jedna z výletních vlaků pro širokou veřejnost na trati Mladějovské průmyslové dráhy.
„Bohužel po více než 90 letech od vyrobení byly vybrané části lokomotivy v nevyhovujícím stavu, především prorezivělý tendr s budkou obsluhy a opotřebením zničený sklopný rošt topeniště. Tyto části jsme museli vyrobit zcela znovu, rošt jsme odlili ze speciální žáruvzdorné oceli, kabinu a tendr lokomotivy jsme zrekonstruovali dle předlohy,“ vysvětluje s nadšením Vít Opočenský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
nadace ČEZ , TZ , Mladějov
autor: komerční tisková zpráva
Tvrdíte, že je celá ta kauza smyšlená a politicky účelová.
To jako, že někdo vaší expartnerku podplatil nebo já nevím co jí slíbili, aby vás teď obvinila? A kde se teda vzaly ty e-maily, kde se k násilí doznáváte? Já upřímně nevím, čemu věřit, protože evidentně nějaké důkazy asi jsou, ale to načasování obvinění je zvláštní, i když teda mohla s ním přijít už...
Další články z rubriky

22:03 MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi
Jan Lipavský převezme ve čtvrtek část pozůstalosti po československém ministru zahraničí Janu Masary…