Hlavní dějová linie milostného příběhu o zakázané lásce Kitri a Basila se prolíná s líčením fantaskního světa Dona Quijota, který se vydal hledat společně se svým věrným Sanchem Panzou rytířská dobrodružství. Komediální příběh se stává záminkou pro nádherné temperamentní taneční dílo. Prosluněné Španělsko, hudba Ludwiga Minkuse a především strhující tance dají vyniknout klasické virtuózní technice. Role choreografa se poprvé ve své kariéře zhostí Michal Štípa.
Náměstí v Barceloně ožívá, přichází hospodský Lorenzo s dcerou Kitri, která otce prosí, aby jí koupil vějíř. Ten souhlasí – pod podmínkou, že mu dívka s vějířem zatančí. Během tance se objevuje bohatý Gamacho, je okouzlen krásou Kitri a žádá otce o její ruku; Lorenzo souhlasí. Přichází však lazebník Basil, který se dívce zamlouvá mnohem více, a oba mladí lidé spolu tančí… Tak začíná děj jednoho z nejslavnějších a nejhranějších baletů světa. Při výběru choreografa inscenace se šéfka baletu Lenka Dřímalová rozhodla oslovit Michala Štípu – prvního sólistu Baletu Národního divadla v Praze. „Je to pro mě velká výzva, na kterou se velmi těším. Pro mou inscenaci bude specifická především celková výprava. Při této příležitosti jsem si vybral scénografa Aleše Valáška a kostýmního výtvarníka Romana Šolce. Věřím, že společně jsme vytvořili koncept, který bude neotřelý a odlišný od uváděných inscenací v Česku a zároveň zůstane dobový, tak jak jej diváci mohou znát,“ říká choreograf Michal Štípa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva