Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly memorandum o spolupráci

12.08.2020 16:39

Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly v úterý 4. srpna 2020 v Železničním depozitáři NTM Chomutov memorandum o spolupráci, které potvrzuje jejich společný zájem o dokumentaci a záchranu odkazu předcházejících generací v oblasti železnice. V Železničním depozitáři NTM se nyní nově nacházejí tři kolejová vozidla zapůjčená Správou železnic.

Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly memorandum o spolupráci
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Generální ředitel NTM Karel Ksandr uvedl: „Jsem rád, že se Národní technické muzeum a Správa železnic rozhodly posílit svoji spolupráci, což se odráží i v dnešním podpisu memoranda. Správa železnic je pro muzeum důležitým partnerem pro dokumentaci a popularizaci železniční historie, pro budování a doplňování železniční sbírky, která je největší státní sbírkou u nás, a stala se také jedním z hlavních partnerů připravovaného Muzea železnice a elektrotechniky NTM v Praze na Masarykově nádraží."

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda doplnil: „Také železniční infrastruktura prošla za dobu své existence zajímavým vývojem, který chceme jako její současný správce představit široké veřejnosti. Laik si pod pojmem infrastruktura nejčastěji představí jen koleje, ale k naší činnosti patří i technika, která se po nich pohybuje. Není tak na očích jako běžné vlaky, proto jsou muzejní exponáty zapůjčené z vozidlového parku naší organizace skvělou příležitostí pro každého, aby si rozšířil své znalosti železnice. To je ale pouze jeden z příkladů naší dlouholeté spolupráce.“

Příkladem spolupráce mezi Národním technickým muzeem a Správou železnic je umístění tří kolejových vozidel Správy železnic v Železničním depozitáři NTM v Chomutově, které zde doplní muzejní sbírku. Nákladní železniční drezína MUV 69, která byla koncipována jako univerzální nosič různých nástaveb, traťových strojů a manipulačních zařízení, sloužila do roku 2006. PVO (Přívěsný vozík osobní) z roku 1975 byl upraven pro převoz svařovací soupravy a sloužil do roku 2015. Dodnes je jediným osobním přípojným vozem k drezíně, který kdy byl na našich železnicích v provozu. Třetím vozidlem je KSP 411S – tlačný sněhový kolejový pluh, tedy pluh bez vlastního pohonu, který musí být tlačen lokomotivou. Vozidla dokumentují nedávnou historii technické práce na železnici.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…