Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly memorandum o spolupráci

12.08.2020 16:39

Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly v úterý 4. srpna 2020 v Železničním depozitáři NTM Chomutov memorandum o spolupráci, které potvrzuje jejich společný zájem o dokumentaci a záchranu odkazu předcházejících generací v oblasti železnice. V Železničním depozitáři NTM se nyní nově nacházejí tři kolejová vozidla zapůjčená Správou železnic.

Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly memorandum o spolupráci
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic
reklama

Generální ředitel NTM Karel Ksandr uvedl: „Jsem rád, že se Národní technické muzeum a Správa železnic rozhodly posílit svoji spolupráci, což se odráží i v dnešním podpisu memoranda. Správa železnic je pro muzeum důležitým partnerem pro dokumentaci a popularizaci železniční historie, pro budování a doplňování železniční sbírky, která je největší státní sbírkou u nás, a stala se také jedním z hlavních partnerů připravovaného Muzea železnice a elektrotechniky NTM v Praze na Masarykově nádraží."

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda doplnil: „Také železniční infrastruktura prošla za dobu své existence zajímavým vývojem, který chceme jako její současný správce představit široké veřejnosti. Laik si pod pojmem infrastruktura nejčastěji představí jen koleje, ale k naší činnosti patří i technika, která se po nich pohybuje. Není tak na očích jako běžné vlaky, proto jsou muzejní exponáty zapůjčené z vozidlového parku naší organizace skvělou příležitostí pro každého, aby si rozšířil své znalosti železnice. To je ale pouze jeden z příkladů naší dlouholeté spolupráce.“

Příkladem spolupráce mezi Národním technickým muzeem a Správou železnic je umístění tří kolejových vozidel Správy železnic v Železničním depozitáři NTM v Chomutově, které zde doplní muzejní sbírku. Nákladní železniční drezína MUV 69, která byla koncipována jako univerzální nosič různých nástaveb, traťových strojů a manipulačních zařízení, sloužila do roku 2006. PVO (Přívěsný vozík osobní) z roku 1975 byl upraven pro převoz svařovací soupravy a sloužil do roku 2015. Dodnes je jediným osobním přípojným vozem k drezíně, který kdy byl na našich železnicích v provozu. Třetím vozidlem je KSP 411S – tlačný sněhový kolejový pluh, tedy pluh bez vlastního pohonu, který musí být tlačen lokomotivou. Vozidla dokumentují nedávnou historii technické práce na železnici.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČMKBK: 38. týden na trhu pohonných hmot

10:13 ČMKBK: 38. týden na trhu pohonných hmot

Informace o vývoji cen na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno.