Nejdůležitější v oblasti společenské odpovědnosti firem je pravdivá komunikace se zákazníkem

18.02.2014 19:05 | Zprávy

Výzkum CSR RESEARCH 2013 realizovaný agenturou IPSOS na podzim 2013 potvrdil, že společenská odpovědnost je dlouhodobě důležitým a přitažlivým tématem pro populaci v České republice.

Nejdůležitější v oblasti společenské odpovědnosti firem je pravdivá komunikace se zákazníkem
Foto: Ipsos
Popisek: Ipsos

Veřejnost má jasná očekávání od velkých firem v ČR v otázkách CSR, vedle pravdivé komunikace lidé očekávají od firem aktivity podporující ochranu životního prostředí a zajištění bezpečnosti zaměstnanců. A očekávají to i od svých zaměstnavatelů.

Do projektu CSR Research 2013 se zapojilo 6 společností – Česká spořitelna, GE Money Bank, Provident Financial, Telefónica O2 Czech Republic, T-Mobile a Vodafone. 

Také při nákupu produktů a služeb zůstává společenská odpovědnost výrobce důležitá pro tři čtvrtiny české populace. 87% zaměstnanců považuje za důležité, aby jejich zaměstnavatel byl též společensky odpovědný. Více než polovina české veřejnosti má pozitivní názor na úroveň společenské odpovědnosti firem působících v České republice. Ta je podle 51% z nich srovnatelná nebo vyšší než odpovědnost firem v EU. 

Ekonomická recese bohužel ovlivňuje i angažovanost populace v oblastech CSR, zejména co se týče dárcovství. Od roku 2011 je patrný klesající trend, solidárních obyvatel k otázkám CSR lze nyní nalézt v české populaci 51% , v roce 2011 to bylo 59% obyvatel.  Také ochota populace připlatit si za odpovědný produkt dlouhodobě mírně klesá, za odpovědný produkt by si nyní připlatily dvě třetiny populace, v roce 2011 to bylo 74 % populace.

Cílem projektu CSR RESEARCH, který je realizován od roku 2010, bylo detailně zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vliv na reputaci firem a to jak podle názorů populace, tak expertní veřejnosti, účastníci projektu k výsledkům dodávají:

"Výzkum mimo jiné přináší objektivní a proto velmi cenné srovnání toho, jak si leadeři v oblasti CSR v Česku vedou z úhlu pohledu populace, klientů i expertů. V tomto ohledu je výzkum jedinečný a je dnes už neodmyslitelnou součástí měření dopadu CSR aktivit."
 Klára Gajdušková, ředitelka úseku Komunikace a CSR České spořitelny

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Proč jste nepodpořil zákon, který měl zajistit lepší dostupnost léků a lékáren?

Přijde mi, že se tu opět staví byznys nad zájmy lidí, a v tomto případě i nad zdraví. Nebo co podle vás bylo na zákoně špatného? A proč se u nás pořád nahrává jen těm velkým hráčům? Podívejte se, co to způsobilo třeba v obchodech, ale další příklad jsou třeba operátoři. Proč tu pořád není další, kte...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Letiště Praha: Aer Lingus bude létat mezi Prahou a irským Corkem

16:08 Letiště Praha: Aer Lingus bude létat mezi Prahou a irským Corkem

Z Letiště Václava Havla Praha bude možné létat přímým spojem do druhého největšího města v Irsku.