Nejdůležitější v oblasti společenské odpovědnosti firem je pravdivá komunikace se zákazníkem

18.02.2014 19:05 | Zprávy

Výzkum CSR RESEARCH 2013 realizovaný agenturou IPSOS na podzim 2013 potvrdil, že společenská odpovědnost je dlouhodobě důležitým a přitažlivým tématem pro populaci v České republice.

Nejdůležitější v oblasti společenské odpovědnosti firem je pravdivá komunikace se zákazníkem
Foto: Ipsos
Popisek: Ipsos

Veřejnost má jasná očekávání od velkých firem v ČR v otázkách CSR, vedle pravdivé komunikace lidé očekávají od firem aktivity podporující ochranu životního prostředí a zajištění bezpečnosti zaměstnanců. A očekávají to i od svých zaměstnavatelů.

Do projektu CSR Research 2013 se zapojilo 6 společností – Česká spořitelna, GE Money Bank, Provident Financial, Telefónica O2 Czech Republic, T-Mobile a Vodafone. 

Také při nákupu produktů a služeb zůstává společenská odpovědnost výrobce důležitá pro tři čtvrtiny české populace. 87% zaměstnanců považuje za důležité, aby jejich zaměstnavatel byl též společensky odpovědný. Více než polovina české veřejnosti má pozitivní názor na úroveň společenské odpovědnosti firem působících v České republice. Ta je podle 51% z nich srovnatelná nebo vyšší než odpovědnost firem v EU. 

Ekonomická recese bohužel ovlivňuje i angažovanost populace v oblastech CSR, zejména co se týče dárcovství. Od roku 2011 je patrný klesající trend, solidárních obyvatel k otázkám CSR lze nyní nalézt v české populaci 51% , v roce 2011 to bylo 59% obyvatel.  Také ochota populace připlatit si za odpovědný produkt dlouhodobě mírně klesá, za odpovědný produkt by si nyní připlatily dvě třetiny populace, v roce 2011 to bylo 74 % populace.

Cílem projektu CSR RESEARCH, který je realizován od roku 2010, bylo detailně zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vliv na reputaci firem a to jak podle názorů populace, tak expertní veřejnosti, účastníci projektu k výsledkům dodávají:

"Výzkum mimo jiné přináší objektivní a proto velmi cenné srovnání toho, jak si leadeři v oblasti CSR v Česku vedou z úhlu pohledu populace, klientů i expertů. V tomto ohledu je výzkum jedinečný a je dnes už neodmyslitelnou součástí měření dopadu CSR aktivit."
 Klára Gajdušková, ředitelka úseku Komunikace a CSR České spořitelny

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihomoravský kraj: Ceny kraje za rok 2024

22:31 Jihomoravský kraj: Ceny kraje za rok 2024

Silné lidské příběhy, výjimečné výkony, celoživotní práce, odvaha i kreativita.