Přehled provozních výsledků
Celkový počet zákazníků operátora O2 se od ledna do prosince 2013 zvýšil o 132 tisíc na 5,1 milionu. Meziročně sice mírně poklesl počet zákazníků předplacených služeb, úbytek byl ale kompenzován jejich častým přechodem na jeden z nových tarifů FREE, které přináší neomezené volání i SMS. Segment smluvních služeb tak celkově meziročně posílil o 158 tisíc nových zákazníků.
Na nové FREE tarify přešlo již 70 % rezidentní báze. Úspěch těchto tarifů dokládají i provozní statistiky: průměrný zákazník s FREE provolá měsíčně o 66 minut více, což představuje nárůst o 33 %.
V roce 2013 zahájilo provoz více než 40 virtuálních operátorů. O2 v této oblasti spolupracuje se třemi silnými hráči, prostřednictvím kterých se mu daří oslovovat další zákazníky. Podle odhadů drží Bleskmobil, Tesco Mobile a Mobil od ČEZ společně 60 až 70 % trhu virtuálních operátorů.
Díky neomezeným tarifům a výhodné nabídce mobilních dat se meziročně zvýšily i prodeje chytrých telefonů. Jejich podíl v síti O2 dosáhl výše 35 %. Výnosy z mobilních datových služeb (bez SMS a CDMA) vykázaly 29,5% růst; výnosy z internetu v mobilu meziročně vzrostly o 166 %. V posledním čtvrtletí se také výrazně zvýšily prodeje tabletů, meziročně tak stoupl jejich počet v O2 síti o 25,5 %.
Velkým úspěchem bylo rovněž zavedením nové platformy O2 TV, díky které se podařilo zvýšit ve druhé polovině roku tempo růstu počtu abonentů. K 31. prosinci tak společnost evidovala 156 tisíc předplatitelů, což značí meziroční nárůst o 10 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva