OICT: Jak se daří naplňovat strategii hlavního města Prahy v oblasti Smart Cities? Odpoví Smart Prague Index 2021

23.09.2022 8:40 | Tisková zpráva

Ročenka mapuje vývoj indikátorů Smart City v?Praze a projektů v oblastech, které jsou definované v Koncepci Smart Prague do roku 2030. Vychází již po páté v řadě a novinkou je přehledná infografika. x

OICT: Jak se daří naplňovat strategii hlavního města Prahy v oblasti Smart Cities? Odpoví Smart Prague Index 2021
Foto: OICT
Popisek: Operátor ICT - logo

Právě díky názorné infografice lze snadno sledovat vývoj v jednotlivých oblastech a získat rychlý obrázek o rozvoji konceptu Smart City v Praze během pěti let. 

Projekty Smart Prague pomáhají vhodně reagovat na výzvy spojené s klimatickou změnou, s přechodem na nové trendy v mobilitě, stále se zvyšujícími nároky na kvalitu bydlení a života v metropoli nebo řeší hospodárnost městských budov a provozů. Aktuálně je v různých fázích realizace bezmála třicítka projektů a zahájená spolupráce na mezinárodních projektech.

Mobilita budoucnosti

Počet elektromobilů na území Prahy postupně rostl a ke konci roku 2021 jich bylo 7 191. Rostl však i počet všech vozidel registrovaných na území hlavního města. V této souvislosti to znamená, že vozidla v Praze stále přibývají a jsou čím dál starší (jejich stáří od roku 2019 stoupá), přestože přibývají nová vozidla s nízkými emisemi.

Pokud jde o dobíjecí infrastrukturu, stále převládá počet rychlých dobíjecích bodů, které jsou stavěny především pro tranzit. Srovnáme-li však pomalé a rychlé dobíjení můžeme konstatovat, že významněji rostlo pomalé dobíjení. Rozdíl v počtu dobíjení u obou druhů stanic je však oproti minulým letům nízký.

Data od poskytovatelů sdílené mobility ukázala nárůst počtu sdílených vozidel. Nicméně trend nárůstu se zpomalil a může se tak jednat o postupné nasycování poptávky. Z dat je dále patrné, že více než třetinu sdílených vozidel tvořila elektrovozidla nebo hybridy, což potvrdilo, že v popředí zájmu jsou nová a nízkoemisní vozidla. Jedním ze sledovaných ukazatelů byly i elektrobusy. Jejich celkový počet výrazně vzrostl, avšak vzhledem k poklesu poptávky soukromých zadavatelů došlo ke snížení počtu kilometrů, které najely. Počet autobusů a jejich nájezd mimo území Prahy se dále zvyšuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Proč není veřejnou informací rozhodnutí ministerstva o zrušení nějaké VŠ?

Podle mě by to mělo být veřejné. Jde třeba o soukromou Vysokou školu aplikovaného práva. Nemohl byste třeba vy zjistit a říci, proč byla uzavřena? Shodou okolností tam totiž studovali i někteří politici, kteří se zrovna nemají k tomu, uveřejnit svou bakalářskou práci. Ostatně neměla by ta být veřejn...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM: Aukce zámku v Bezdružicích vítěze nepřinesla

7:14 ÚZSVM: Aukce zámku v Bezdružicích vítěze nepřinesla

Do výběrového řízení s elektronickou aukcí na areál zámku Bezdružice nebyla složena žádná kauce.