OICT: Jak se daří naplňovat strategii hlavního města Prahy v oblasti Smart Cities? Odpoví Smart Prague Index 2021

23.09.2022 8:40 | Tisková zpráva

Ročenka mapuje vývoj indikátorů Smart City v?Praze a projektů v oblastech, které jsou definované v Koncepci Smart Prague do roku 2030. Vychází již po páté v řadě a novinkou je přehledná infografika. x

OICT: Jak se daří naplňovat strategii hlavního města Prahy v oblasti Smart Cities? Odpoví Smart Prague Index 2021
Foto: OICT
Popisek: Operátor ICT - logo

Právě díky názorné infografice lze snadno sledovat vývoj v jednotlivých oblastech a získat rychlý obrázek o rozvoji konceptu Smart City v Praze během pěti let. 

Projekty Smart Prague pomáhají vhodně reagovat na výzvy spojené s klimatickou změnou, s přechodem na nové trendy v mobilitě, stále se zvyšujícími nároky na kvalitu bydlení a života v metropoli nebo řeší hospodárnost městských budov a provozů. Aktuálně je v různých fázích realizace bezmála třicítka projektů a zahájená spolupráce na mezinárodních projektech.

Mobilita budoucnosti

Počet elektromobilů na území Prahy postupně rostl a ke konci roku 2021 jich bylo 7 191. Rostl však i počet všech vozidel registrovaných na území hlavního města. V této souvislosti to znamená, že vozidla v Praze stále přibývají a jsou čím dál starší (jejich stáří od roku 2019 stoupá), přestože přibývají nová vozidla s nízkými emisemi.

Pokud jde o dobíjecí infrastrukturu, stále převládá počet rychlých dobíjecích bodů, které jsou stavěny především pro tranzit. Srovnáme-li však pomalé a rychlé dobíjení můžeme konstatovat, že významněji rostlo pomalé dobíjení. Rozdíl v počtu dobíjení u obou druhů stanic je však oproti minulým letům nízký.

Data od poskytovatelů sdílené mobility ukázala nárůst počtu sdílených vozidel. Nicméně trend nárůstu se zpomalil a může se tak jednat o postupné nasycování poptávky. Z dat je dále patrné, že více než třetinu sdílených vozidel tvořila elektrovozidla nebo hybridy, což potvrdilo, že v popředí zájmu jsou nová a nízkoemisní vozidla. Jedním ze sledovaných ukazatelů byly i elektrobusy. Jejich celkový počet výrazně vzrostl, avšak vzhledem k poklesu poptávky soukromých zadavatelů došlo ke snížení počtu kilometrů, které najely. Počet autobusů a jejich nájezd mimo území Prahy se dále zvyšuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

Pospíšil: Někdejší komunističtí papaláši nesmí mít možnost se dostat do vrcholné politiky

Dobrý den, myslíte, že je to demokratické kdo zastává nějakou ideologii, i když si o ní můžu myslet své, kandidovat? A proč teď? Vždyť komunisté jsou v politice od 90. let a jejich popularita zase narůstá - nebo právě proto to navrhujete? Co se ale spíš zamyslet nad tím, proč je dnes lidé stále volí...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NPÚ: Kraj Vysočina je bohatší o novou kulturní památku

11:27 NPÚ: Kraj Vysočina je bohatší o novou kulturní památku

Pozdně barokní kaple ve Stříteži u Jihlavy byla prohlášena novou kulturní památkou v Kraji Vysočina.