Obchody zahájily předvánoční kampaně

14.10.2014 20:57 | Zprávy

Podle aktuálního průzkumu společnosti EFIN se obchodníci v Česku rozhodli zahájit vánoční kampaň s dostatečným předstihem. První z nich odstartovali nabídky již na konci léta, ostatní se přidají nejpozději během října a začátku listopadu. Povánoční slevy, na které si Češi za poslední roky rychle navykli, letos ale pravidlem nebudou. Tři čtvrtiny dotázaných obchodníků totiž výrazné slevy po Vánocích neplánuje.

Obchody zahájily předvánoční kampaně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vánoční ozdoba

I když tomu zatím počasí příliš nenasvědčuje, jsou podle obchodníků už Vánoce za dveřmi. Více jak desetina z dotázaných již předvánoční kampaň dokonce zahájila. Polovina obchodníků se chystá vyzdobit obchody na Vánoce během října a listopadu. Zhruba 15 % nechá speciální nabídky na poslední chvíli.

Masivní výprodeje, které se staly zvykem posledních několika let a začínají v podstatě v souběhu s vánočními svátky, letos u českých obchodníků moc nenajdeme. Téměř 70 % společností s výrazným zvýhodněním produktů nepočítá. „Český zákazník si za léta povánočních masivních výprodejů zvykl čekat a nákup odložit do povánočního období. Se zvýšenou péčí o zákazníky, cílenější nabídkou i existencí věrnostních programům si ale již řada značek může dovolit tuto vlnu slev utlumovat nebo zcela rušit. Navíc, je stále jasnější, že bojovat slevou v období, kdy výprodeje nasazuje většina trhu, není ekonomicky atraktivní,“ komentuje výrazný odklon od zajetých zvyklostí na trhu Jiří Brych, marketingový ředitel společnosti EFIN.

Mezi obchodníky, kteří naopak s vánočními slevami počítají, patří především e-shopy. Jiří Vaverka, majitel Reporter.cz, svoji strategii vysvětluje: „Jakožto tuzemský e-shop s oblečením jsme nuceni flexibilně reagovat na měnící se nabídku nadnárodní konkurence, u které je jistota sezónního výprodeje stoprocentní. Z pravidla proto přicházíme s výraznými akcemi již během prosince, nejpozději však na Štědrý den.“ V obdobné situaci se nachází také společnost Vivantis, pod kterou spadají e-shopy Hodinky.cz; Krasa.cz; Parfemy.cz; Prozdravi.cz, Sperky.cz; Modnidoplnky.cz. „Povánoční slevy a výprodeje plánujeme určitě i letos. První vlna bude startovat již v průběhu prosince. Například na  Modnidoplnky.cz půjde o výprodeje posledních kusů z kolekcí,  na parfemy.cz a krasa.cz zase o výprodeje dárkových sad,“ komentuje situaci Hana Hutlová, vedoucí marketingového oddělení VIVANTIS a.s.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Podnikatele by politici neměli ignorovat

13:21 Hospodářská komora: Podnikatele by politici neměli ignorovat

Digitalizace z pohledu podnikatelů se liší od pohledu občana, zaznělo na debatě Hospodářské komory.