Tento objem sanačních materiálů, dopravovaných do MAPE z Karlovarska, představuje šestinu celkového ročního návozu zeminy potřebného pro sanaci bývalých kalojemů. Provoz vlečky tak ušetřil jízdu 4 700 kamionů, které by se jinak pohybovaly po místních komunikacích a zatížily by hlukem a prašností okolní obce.
O pomoc při řešení zvýšené dopravní zátěže požádali vloni v létě ministra průmyslu a obchodu a jihočeského poslance Jana Mládka (ČSSD) a jihočeského hejtmana Jiřího Zimolu (ČSSD) při jejich návštěvě bývalé úpravny starostové okolních obcí Olešníka, Mydlovar, Zahájí, Nákří, Dívčic a dalších obcí Českobudějovicka. Jako jedna z alternativ se nabízela rekonstrukce do té doby roky nepoužívané železniční vlečky. Ministrovi Janu Mládkovi se společně s hejtmanem Jiřím Zimolou podařilo díky aktivnímu přístupu státního podniku DIAMO, který sanační práce v bývalém MAPE řídí, vlečku v průběhu čtyř měsíců zprovoznit a od poloviny prosince je vlečka pravidelně využívána. Do té doby byl veškerý transport zeminy zajišťován pouze po silnici.
První soupravu s 1275 tunami zeminy, vypravenou z Dolního nádraží v Karlových Varech, vyložili na vykládkové koleji v Mydlovarech 13. prosince loňského roku. Od té doby bylo do rekultivovaných kalojemů dopraveno po železnici 116 714,46 tuny sanačních materiálů, což je šestina celkového objemu ročního návozu. Tento způsob dopravy tak ušetřil za prvních osm měsíců jízdu 4700 plně naložených kamionů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva