Odborový svaz dopravy: Nesmyslů, lží a polopravd jsme se již naposlouchali dost

21.04.2016 11:26

Již delší dobu hýbe Libereckým krajem veřejná desetiletá zakázka na autobusovou dopravní obslužnost a tendr na zajištění dopravní obslužnosti v přechodném období, ve kterém se uzavřely dvouleté smlouvy s regionálními dopravci, a to možností opce.

Odborový svaz dopravy: Nesmyslů, lží a polopravd jsme se již naposlouchali dost
Foto: Hans Štembera
Popisek: Autobusové nádraží, ilustrační foto

Odbory se snaží vystupovat jako konstruktivní a rozumný partner při jednáních s vedením Libereckého kraje. Jsme rádi za to, že dřívější „chladnější vztahy“ byly nahrazeny vstřícným oboustranným dialogem. Tohoto dialogu si vážíme a rádi bychom v něm pokračovali i do budoucna. Naprosto nerozumíme současnému tlaku hnutí Změna pro Liberecký kraj na stále nižší ceny dopravního výkonu, ale zvyšování kvality dopravy, a to podle nás na úkor zaměstnanců dopravních firem. Pokud někdo chce novější a novější autobusy za nižší a nižší cenu dopravního výkonu, za kterou mají tyto autobusy jezdit, tak žádný zaměstnavatel nedokáže naplnit očekávání svých zaměstnanců na navyšování mezd. Odboroví předáci společnosti BusLine, ČSAD Liberec a ČSAD Česká Lípa, se zúčastnili tiskové konference hnutí Změna pro Liberecký kraj, která se konala v sídle Krajského protikorupčního pracoviště v Liberci a která byla zaměřena zejména na veřejnou dopravu v Libereckém kraji. Zajímalo nás, jak se Změna pro Liberecký kraj staví k nízkým cenám dopravního výkonu, které neustále ve svých protestech požaduje a využívá tohoto tématu k předvolebnímu boji. Jablonecká výzva a dopravní odbory v celé ČR volají po nápravě a po změně systému zadávání veřejných zakázek na dopravu, v rámci kterých politický tlak na co nejnižší cenu za km způsobuje, že řidiči autobusů jsou odměňováni prakticky nejhůře v této zemi. Přesto hnutí Změna pro Liberecký kraj, ačkoliv cena dopravního výkonu byla od roku 2014 snížena minimálně dvakrát a má za následek, že odborové organizace nemohou vést na svých firmách plnohodnotný sociální dialog a podepisovat kolektivní smlouvy s odpovídajícím navyšováním mezd, dále tlačí na snižování ceny. Pokud ale tlak na nízkou cenu má být pouze umetení cestičky „predátorským firmám“ (slovy našeho předsedy OSD, Luboše Pomajbíka) do našeho kraje, které se svými zaměstnanci dle našich podložených informací nezacházejí dobře, pak nám tento způsob konkurenčního boje přijde velmi nefér. Máme prokazatelné informace o tom, jak se s lidmi v těchto firmách zachází, a toho se opravdu nechceme od krajské politické reprezentace dočkat. A proto se představitelů Změny pro Liberecký kraj ptáme, ať nám jasně řeknou, kde mají dopravní firmy najít peníze pro své zaměstnance?! Když jejich režijní vstupy jsou díky těmto politickým hnutím neustále navyšovány a cena za ujetý kilometr snižována. Zástupkyně Změny pro Liberecký kraj a kandidátka na hejtmanku, paní Zuzana Kocumová, nám na otázku, jestli ji nevadí, že jejich tlak na snížení ceny povede ke snížení mezd řidičů, odpověděla: „Toto je taková Vaše mantra, která není založená na pravdě“. Je vidět, že někteří politici mají dle všeho názor na všechno, o všem vědí něco, a poté vypouštějí tyto vyložené nesmysly. Všichni tři odboroví předáci přímo na místě konání tiskové konference slíbili Změně pro Liberecký kraj, že pokud se jednou ujme vlády nad tímto krajem a bude tyto své požadavky implementovat do praxe, budou všechny tři dopravní společnosti automaticky ve stávce a budeme nabádat naše členy, aby již nevykonávali zaměstnání řidiče autobusu v tomto kraji. Znovu zopakujeme, že využívání tématu dopravy k předvolebnímu klání, je nečestné a nesportovní, toto téma bude všechny zajímat pouze do voleb, a po volbách zůstane veškerá tíha a následky na bedrech řidičů autobusů.

Nesmyslů, lží a polopravd jsme se již naposlouchali dost. Velmi nás rozčílila slova, která jsme na tiskové konferenci slyšeli, a velmi nás mrzí postoj Změny pro Liberecký kraj, která jasně říká, že je nezajímá, jakou mzdu budou řidiči autobusů brát, pro ně je nejdůležitějším faktorem nízká cena. Tento jejich postoj považujeme za naprosto zcestný a ve své podstatě nejvíce ublíží lidem, kteří v dopravě pracují.

Jiří Kuchynka
předseda ZO OSD Jablonec nad Nisou

Vítězslav Fiala
předseda ZO OSD ČSAD Liberec

Josef Zhorný
předseda ZO OSD ČSAD Česká Lípa

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…