V železniční stanici Olomouc hlavní nádraží došlo ke komplexní rekonstrukci hlavních a předjízdných kolejí. Stávající nástupiště byla modernizována a získala také nové zastřešení. Cestující se na ně stejně jako do rekonstruovaného podchodu dostanou eskalátory. Významnou součástí stavby byla také přestavba mostů a propustků v daném úseku.
„Mezi nesporná pozitiva celé stavby patří vybudování nového ostrovního nástupiště číslo 5. Díky němu se zvýšila kapacita stanice, která se řadí mezi nejfrekventovanější na síti SŽDC,“ řekl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Díky rekonstrukci byla stanice uvedena do vyhovujícího stavebně technického a provozního stavu. „Výsledkem je především zvýšení traťové rychlosti až do 160 km/h na dostatečně dlouhých úsecích. Další důležitou částí modernizace bylo zajištění požadované propustnosti a vybavení tratě takovým technologickým zařízením, které umožňuje zabezpečení provozu na odpovídající úrovni,“ uvedl ředitel Divize Z – Železnice OHL ŽS Roman Veis.
Vlakové cesty do všech směrů byly zabezpečeny novým staničním zabezpečovacím zařízením. Rekonstrukce se dotkla také elektrických rozvodů, napájení a osvětlení. Do stavby byla rovněž zahrnuta modernizace trakčního vedení v celém dotčeném úseku. Modernizováno bylo sdělovací zařízení včetně zřízení integrovaných telekomunikačních zařízení. Nově je využíván automatizovaný systém dispečerské řídicí techniky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva