Ombudsmana ČEZ oslovilo vloni 253 zákazníků ze středních Čech, vyhověl 9 procentům z nich

10.02.2015 18:01

Celkem 815 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v roce 2014 Ombudsman ČEZ. Z nich za oprávněné označil 81 podání. Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny a smluvních záležitostí. Za více než 5 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ již téměř 3 300 podnětů. V regionu středních Čech ombudsman obdržel 253 podnětů, ve 23 případech dal za pravdu zákazníkům.

Ombudsmana ČEZ oslovilo vloni 253 zákazníků ze středních Čech, vyhověl 9 procentům z nich
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ
reklama

Zájem o služby Ombudsmana ČEZ roste

Ombudsman Skupiny ČEZ, který před více než pěti lety jako vůbec první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, znovu přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Zájem o jeho služby má přitom trvale vzestupný trend. Zatímco v roce 2010 na jeho stůl dorazilo 307 podnětů, o rok později už jich bylo 518, v roce 2012 vzrostl jejich počet na 775 a předloni na 803 podnětů. V loňském roce pak obdržel 815 podnětů nespokojených klientů.

Ve prospěch zákazníka rozhodl loni ombudsman v celé České republice v případě 81 podání a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby mu vyhověla. Z toho ve 29 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zatímco na 52 situací použil Ombudsman ČEZ tzv. specifický přístup, kdy zohlednil zejména sociální situaci podatele. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Ve středních Čechách vyhověl 23 zákazníkům 

Z regionu středních Čech vloni ombudsman obdržel 253 podnětů, přičemž ve 23 případech dal za pravdu zákazníkům. Z toho v 8 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ a patnáctkrát použil Ombudsman ČEZ specifický přístup.

„Za pět let existence mého týmu jsme vyhověli zákazníkům ve 328 případech. Také loňský rok potvrdil stále stoupající zájem zákazníků o naše služby. Přičítám to jak jejich rostoucí důvěře, tak i jejich informovanosti o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ,“ rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.

Nejvíce podnětů bylo ze středních Čech

Největší porce řešených podání se loni týkala oblasti reklamace měření (145 podání), smluvních záležitostí (79 podání), odkladu splatnosti a odpuštění dluhu (63 podání), reklamace zálohy plateb (58 podání) a majetkoprávních vztahů (46). V 97 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Nejvíce podnětů dorazilo z regionu středních Čech (253) a z území, kde operují jiné distribuční společnosti (145). Zhruba polovina zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

„V mnoha případech ovšem pomoci nemůžeme. Někteří lidé si průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet. Často jde až o desítky tisíc korun. Jejich první myšlenka je, že za vše může chyba měřícího zařízení. V drtivé většině případů je však následně prokázáno, že zařízení měří správně. Naopak se velmi často ukáže, že si zákazník při samoodečtech snižoval ve dvou po sobě následujících letech spotřebu a třetí rok se mu tyto „úspory“ sečtou. Dalším častým důvodem vysoké spotřeby jsou závady na elektroinstalaci v bytě zákazníka nebo poškozené spotřebiče,“ poodkrývá každodenní neradostnou realitu Josef Sedlák.

Tým Ombudsmana ČEZ úspěšně pracuje již pět let. Byl zřízen k 1. říjnu 2009 a společnost ČEZ se tak stala prvním energetickým subjektem, který v regionu svého působení zřídil pro své domácí zákazníky tento institut. Ombudsman ČEZ je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ, podřízen je přímo generálnímu řediteli společnosti ČEZ. Dosavadní fungování institutu Ombudsmana ČEZ potvrzuje správnost záměrů, které stály u jeho zřízení - zkvalitnění zpětné vazby, která umožní zlepšení služeb a tím i vztahů se zákazníky. Více informací:  www. cez.cz/ombudsman

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministerstvo průmyslu a obchodu: SPOJUJEME ČESKO. Zvládnout pandemii koronaviru pomáhají inovace a moderní informační a komunikační technologie

22:45 Ministerstvo průmyslu a obchodu: SPOJUJEME ČESKO. Zvládnout pandemii koronaviru pomáhají inovace a moderní informační a komunikační technologie

Aby se zabránilo šíření pandemie koronaviru, vyhlásila vláda v České republice nouzový stav a přijal…