Ombudsmanka radí rodičům a studentům, jak na problémy ve škole

05.09.2017 11:49

Každý týden ombudsmanka obdrží minimálně 2 podněty týkající se školství. Rodiče nebo i přímo žáci nesouhlasí s rozhodnutím ředitelů škol, stěžují si na konflikty s učiteli, nesouhlasí s výsledkem maturitní zkoušky, namítají šikanu ve škole apod.

Ombudsmanka radí rodičům a studentům, jak na problémy ve škole
Foto: Daniela Černá
Popisek: Ochránkyně lidských práv Anna Šabatová na setkání s občany ve Valašském Meziříčí
reklama

Ročně jde o přibližně 130 stížností a ne vždy se jimi ombudsmanka může zabývat. Ukazuje se, že v záležitostech týkajících se školství rodiče ani žáci často nevědí, jakým způsobem mohou problémy řešit, na koho se mohou či mají obracet. Při příležitosti zahájení nového školního roku se proto ombudsmanka Anna Šabatová rozhodla vydat informační leták s vysvětlením nejčastějších problémů a dotazů, s nimiž se na ni lidé obracejí. Vysvětluje, v jakých situacích se mají lidé obracet na vedení školy, zřizovatele, Českou školní inspekci, ministerstvo či soud, a kdy jde o problémy, s nimiž jim může pomoci ombudsmanka. Konkrétně rozebírá postup řešení časté situace, kdy rodiče nebo žáci nesouhlasí s rozhodnutím ředitele nebo ředitelky školy, radí, jak je možné se bránit při nesouhlasu s výsledkem maturitní zkoušky, a co dělat při podezření na diskriminaci.

Leták s nejčastějšími dotazy týkajícími se školství najdete zde.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Po nucené přestávce vyráží Tobogan Tour opět za posluchači

17:11 Český rozhlas: Po nucené přestávce vyráží Tobogan Tour opět za posluchači

Nejstarší česká talkshow Tobogan, kterou vysílá každou sobotu před polednem Český rozhlas Dvojka, sl…