Pardubický kraj: Další krok k výběru dvou železničních dopravců. Radní schválili návrhy smluv

15.02.2019 12:33

Rada Pardubického kraje schválila návrh smlouvy se soukromým dopravcem Leo Express pro zajištění železniční dopravní obslužnosti od prosince 2019 na deset let.

Pardubický kraj: Další krok k výběru dvou železničních dopravců. Radní schválili návrhy smluv
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Již minulý týden krajští radní schválili návrh smlouvy s národním dopravcem České dráhy. Smlouva s Leo Expressem se týká regionálních tratí 024 a 025, zbývající většinový objem bude nadále zajišťovat národní dopravce. Návrh smlouvy budou na svém únorovém jednání projednávat krajští zastupitelé.

„Jednání s oběma dopravci vedeme více jak rok včetně velmi detailního rozboru jednotlivých článků smlouvy, a to včetně sankcí za zpoždění či jiná pochybení dopravce. Vzhledem k existující smlouvě s Českými drahami jsme koncept této smlouvy aplikovali také na smluvní vztah se soukromým dopravcem, což osobně považuji za logické a správné. Návrh smlouvy bude na svém únorovém jednání projednávat krajské zastupitelstvo. Dle původního předpokladu bude provoz dle nového modelu zahájen 15. prosince letošního roku,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Při porovnání rozsahu dopravní obslužnosti vychází poměr přibližně šest ku jedné ve prospěch národního dopravce, u kterého činí rozsah 3,917 milionů kilometrů na území Pardubického kraje. V případě soukromého dopravce se v prvním roce provozu jedná o necelých 743 tisíc vlakokilometrů. Jak jsme již mnohokrát avizovali, tak cena za vlakový kilometr bude u soukromého dopravce mírně vyšší, avšak to je vykompenzováno modernějším vozovým parkem, který cestujícím poskytne lepší komfort odpovídající cestování 21. století,“ sdělil hejtman Martin Netolický.

Jednání s železničními dopravci o zajištění dopravní obslužnosti na příštích deset let je v gesci náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše, který jednání s dopravci společně s hejtmanem vedl. Ten potvrzuje, že v rámci jednání a nastavení objednávaného rozsahu nedojde k žádným velkým změnám. „Provozní koncept Českých drah odpovídá současnému stavu s výjimkou trati 260 Česká Třebová – Letovice. Důvodem změny je rozšíření naší objednávky, kde nově budeme objednávat dopravu až do Letovic v Jihomoravském kraji. Z důvodu změny dopravního konceptu dojde na trati 260 k drobnému nárůstu vlakových kilometrů. Tento provozní koncept je v souladu s provozním konceptem Jihomoravského kraje, který se bude podílet na úhradě přeshraničních kilometrů,“ řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že v případě Leo Expressu dojde k několika pro cestující pozitivním změnám.

 „Díky lepšímu vozovému parku s lepší dynamikou a kratším časem na obrat soupravy budou vybrané osobní vlaky zastavovat na více zastávkách. Na tratích 010 a 024 bude zaveden segment rychlých spěšných vlaků Praha – Lichkov – Wroclaw. Na polské území budou zajíždět dva páry spojů o víkendech s tím, že tyto vlaky budou začínat a končit v Praze. Tento provozní koncept umožní podniknout jednodenní výlet do Polska. V pracovní dny bude zaveden jeden pár spojů v úseku Lichkov - Praha jako náhrada za současný vlak Orlice,“ sdělil Michal Kortyš.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

DPP: Nové velkokapacitní odstavné kolejiště tramvají v Hostivaři je ode dneška v provozu

22:27 DPP: Nové velkokapacitní odstavné kolejiště tramvají v Hostivaři je ode dneška v provozu

Více než tři kilometry kolejí na ploše větší než fotbalové hřiště dnes přibylo do tramvajové sítě Pr…