V této souvislosti vyzývají klienty, kteří se vinou záplav dostali do finančních potíží, aby se bez zbytečných průtahů obrátili na svého poskytovatele spotřebitelského úvěru. Ten bude každý případ vyhodnocovat individuálně s cílem ulevit zákazníkovi v jeho svízelné životní situaci.
ČLFA zároveň všem lidem zasaženým záplavami doporučuje, aby pečlivě zvažovali nabídky půjček, s nimiž se v této době setkávají. Měli by se vyvarovat jednání se subjekty, které zjevně ignorují požadavky zákona o spotřebitelském úvěru, např. povinnost posoudit s odbornou péčí úvěruschopnost žadatele. Nebrat v úvahu nabídky, které slibují úvěry bez ověření příjmů a finanční situace žadatele. Jde přitom o požadavky, jejichž nesplnění má ze zákona za následek neplatnost úvěrové smlouvy. Může jít o nabídky subjektů parazitujících na obtížné situaci obětí povodní. Dobrým vodítkem při výběru poskytovatele úvěru je jeho členství v ČLFA. Členské společnosti ČLFA totiž přijaly Memorandum k ochraně spotřebitele při poskytování spotřebitelských úvěrů, které je zavazuje k solidnímu a odpovědnému přístupu k zákazníkům. Závazky z memoranda k ochraně spotřebitelů jdou nad rámec povinností poskytovatelů těchto úvěrů z platné právní úpravy.
Doporučení, jak při výběru poskytovatele spotřebitelských úvěrů postupovat, jsou dostupná na webových stránkách asociace (www.clfa.cz) v dokumentu 10 + 1 otázka pro zodpovědného spotřebitele. Na webu je vystaven v sekci Než si půjčíte, v níž asociace zveřejňuje praktické rady pro koncové uživatele. Na internetových stránkách rovněž naleznete zmiňované memorandum k ochraně spotřebitele a také aktuální seznam všech členů ČLFA, která sdružuje 49 předních tuzemských poskytovatelů úvěrových, leasingových a factoringových produktů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva