Pražská strojírna: Tramvajové kolejové konstrukce pro osm vozoven v Česku, Polsku a Austrálii

26.04.2023 7:23 | Tisková zpráva

Vozovny v Praze, Brně, Plzni, Košicích, Varšavě, ale třeba i v Melbourne spojuje totéž – dodavatelem tramvajových kolejových konstrukcí a dalších komponentů je Pražská strojírna. Výrobní kapacity pro letošní rok má Pražská strojírna již téměř naplněny a objemnou část z nich tvoří výrobky právě pro řadu českých i světových vozoven.

Pražská strojírna: Tramvajové kolejové konstrukce pro osm vozoven v Česku, Polsku a Austrálii
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Celkem jich je osm, výroba všech výrobků je naplánovaná v průběhu celého letošního roku a některé ze zakázek přesáhnou i do dalších let.

Vozovna Hloubětín, Praha
Historie vozovny Hloubětín sahá až do roku 1951. Při výstavbě byla z důvodu nedostatku oceli po válce využita nová technologie střešní konstrukce, která spolu s nekvalitní výstavbou vedla k její postupné degradaci. Z toho důvodu byla v roce 2019 střecha vozovny odstřelena a bylo rozhodnuto o výstavbě nové vozovny s kapacitou až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů a s opravárenskou kapacitou až 12 vozidel. Pražská strojírna vyrábí pro tuto vozovnu 19 nových výhybek s výhybkovými systémy a skříně odvodnění kolejiště. Dodávky jsou naplánovány v průběhu letošního roku.

Vozovna Střešovice, Praha
Pro příští rok připravuje Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s. rekonstrukci dvora vozovny Střešovice, a to včetně odbočení z hlavní tratě. A právě v odbočení z tratě do muzejní části vozovny dojde k optimalizaci a nově vznikne odbočení ve směru z centra do Muzea. Tím odpadne složitá manipulace s vozy na dopravně vytížené Patočkově ulici. Pražská strojírna dodá všech 16 výhybek a návazné kolejové oblouky.

Vozovna Slovany, Plzeň
V březnu 2023 byla zkolaudována kompletně zrekonstruovaná vozovna Slovany. Pražská strojírna dodala všech 65 výhybek a pět křižovatek ve vozovně. Proběhlo ohýbání kolejových oblouků, dodala odvodnění kolejiště a uzemňovací žlaby a v neposlední řadě provedla finální přebroušení povrchu kolejnic. „Jednalo se o největší a nejvýznamnější zakázku Pražské strojírny roku 2021. V současnosti je vozovna Slovany nejmodernější vozovnu v České republice a my jsme rádi, že jsme mohli být součástí takto obrovského projektu,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s. Při rekonstrukci došlo ke změně orientace vjezdu tramvají do vozovny a díky novému uspořádání přestala být vozovna zdrojem hluku, který především v nočních a ranních hodinách vedl k řadě stížností obyvatel okolní zástavby.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

22:03 AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

Na Ostravsku a nyní na Zlínsku byl opakovaně pozorován los evropský. Pravděpodobně přišel na naše úz…