ŘSD buduje další koridory kooperativních dopravních systémů

15.01.2019 12:28

Na podzim roku 2018 byly podepsány smlouvy na implementaci kooperativních dopravních systémů na dalších úsecích české dálniční sítě. Konkrétně se jedná o dálnici D1 v okolí Brna (km 180 – km 211) v rámci projektu C-ROADS (DT1) a o dálnice D5 (km 7 – km 150) a D11 (km 0 – km 90) v projektu C-ROADS (DT3). Tyto koridory tak doplní již fungující koridor Mirošovice – Rudná.

ŘSD buduje další koridory kooperativních dopravních systémů
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Na přelomu roku 2018/2019 úspěšně proběhla dvě ověření dodávek připravovaného řešení v DT3 a DT1, na základě ověření byly zahájeny realizace dodávek.

Výstavbou těchto kooperativních dopravních koridorů přispěje Ředitelství silnic a dálnic k rozvoji systému na další úseky dálnic. Uvedené koridory jsou součástí evropského projektu C-ROADS, ve kterém je za ČR koordinátorem Ministerstvo dopravy.

Parametry projektu DT1

  • délka 31 km (D1)
  • 25 vysílačů kooperativních informací podél infrastruktury
  • 69 jednotek do vozidel a vozíků údržby
  • použité technologie GPS, C-ITS G5, Wi-Fi, Bluetooth, mobilní sítě 3G/4G/LTE-V

Parametry projektu DT3

  • délka 87 km (D5) + 6 km (hraniční přechod Rozvadov – D5), délka 90 km (D11)
  • 54 vysílačů kooperativních informací podél infrastruktury
  • 164 jednotek do vozidel a vozíků údržby
  • použité technologie GPS, C-ITS G5, Wi-Fi, Bluetooth, mobilní sítě 3G/4G/LTE-V

Princip kooperativního systému
(dále jen C-ITS)

Systémy C-ITS umožňují přímou komunikaci jak mezi vozidly navzájem, tak mezi vozidly a dopravní infrastrukturou a řídícími či informačními centry, a to buď prostřednictvím mobilních sítí, nebo přes ITS jednotky umístěné na dopravní infrastruktuře. C-ITS systémy tak přispívají ke zvýšení bezpečnosti a informování účastníků silničního provozu.

ŘSD ČR se v rámci projektu C-ROADS zaměřilo na vybavení dopravní infrastruktury, která předává řidiči důležité C-ITS informace do vozidla – jsou to informace v předstihu, např.:

  • práce na vozovce
  • pomalu jedoucí nebo stojící vozidlo na trase
  • varování o místech s překážkou na vozovce
  • varování při nepříznivém počasí
  • varování o pohybu vozidlech HZS
  • dopravní kolony
  • dopravní informace z portálů (proměnné dopravní značky, zařízení pro provozní informace)
  • informace o dojezdových časech
  • informace o mimořádných událostech z dopravního infocentra ŘSD (NDIC) – nehody, počasí, sjízdnost atp.

Efektivní fungování C-ITS je však podmíněno tzv. penetrací, tj. zapojením vybavených vozidel do systému. Do roku 2020 je ale dle odhadů očekáváno v rámci Evropy až 10 milionů vozidel vybavených C-ITS.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…