ŘSD obdrželo od společnosti Eurovia odmítavou odpověď na výzvu k opravě mostů na D47

19.01.2015 21:08

Ředitelství silnic a dálnic dnes obdrželo od společnosti Eurovia negativní odpověď na svou výzvu, ve které požadovalo bezodkladné odstranění vad mostů SO 228 a SO 229 stavby D4708.2. ŘSD v dopise vyzvalo společnost Eurovia, aby předmětné mosty uvedla neprodleně do bezvadového stavu, a to na své riziko a náklady.

ŘSD obdrželo od společnosti Eurovia odmítavou odpověď na výzvu k opravě mostů na D47
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD
reklama

Vzhledem k zamítavé odpovědi, kterou Eurovia zaslala, přistoupí nyní Ředitelství silnic a dálnic k vypsání výběrového řízení na zhotovitele oprav, aby mohly mosty co nejdříve sloužit motoristické veřejnosti a byl odstraněn jejich havarijní stav. Zároveň ŘSD začne vymáhat prostředky na opravu obou mostů po zhotoviteli, jímž je sdružení firem, v čele s Eurovií CS. Náklady na opravu odhaduje ŘSD na 20 miliónů korun.

V dopise Eurovia odmítá zodpovědnost za současný kritický stav na základě dvou argumentů: použití studeného odvalu na údajný pokyn ŘSD a údajně nedostatečná údržba ze strany ŘSD.

V reakci na tato tvrzení ŘSD uvádí:

Materiál označený jako studený odval byl v dokumentaci pro zadání stavby i zvláštních technických kvalitativních podmínkách (ZTKP) obecně zmíněn mezi možnými druhotnými materiály uvažovanými pro použití do násypů stavby. ZTKP coby dokument s nejvyšší interpretační prioritou z technického hlediska na stavbě však použití tohoto materiálu nepřipouštěly.

Materiál skutečně zastižený kopanými sondami v násypech nemá chemické a geofyzikální vlastnosti požadované závaznými technickými předpisy.

Použitý materiál zastižený v násypech stavby nebyl ani správným způsobem certifikován a jeho certifikát navíc v průběhu výstavby zanikl.

Zhotovitel nikdy neupozornil ŘSD na nevhodné vlastnosti použitého materiálu, jak k tomu byl povinen podle smlouvy.

Oběma mostům věnovalo ŘSD naprosto standardní pozornost při údržbě. Od momentu zjištění technických problémů konstrukce měly tyto mosty dokonce vysoce nadstandardní pozornost a tím i patřičnou údržbu. Je třeba jasně uvést, že mostní konstrukce, jejichž technická životnost se má blížit 100 rokům, se nemůže ani při zcela zanedbané údržbě (k čemuž ovšem nedošlo) po čtyřech letech provozu dostat do havarijního stavu.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Ředitelství silnic a dálnic

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj nesouhlasí s udělením výjimky pro opatovickou elektrárnu

16:34 Královéhradecký kraj nesouhlasí s udělením výjimky pro opatovickou elektrárnu

Královéhradecký kraj nesouhlasí s udělením výjimky z emisních limitů pro společnost Elektrárny Opato…