Čekací stání vzniknou jak v horní, tak v dolní rejdě této předposlední vltavské plavební komory při plavbě po proudu od Prahy před soutokem Vltavy s Labem. Dosud zde chyběla možnost bezpečného vyvázání malých plavidel během čekání na proplavení. Dokončení stavby se plánuje na konci letošního roku tak, aby plně sloužilo rekreační plavbě od začátku nové plavební sezóny.
„Tato stavba je dalším krokem v naší snaze zlepšovat podmínky pro rekreační plavbu na Vltavě. Malá plavidla budou mít po dokončení celého projektu k dispozici bezpečné stání při čekání na proplavení u všech vltavských plavebních komor,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, a dodal: „Nová čekací stání už slouží plavidlům u komor na Vltavě v Dolánkách, Roztokách, Hoříně, ve Vraném nad Vltavou a v Praze - Štvanici. Další na řadu přijdou kromě Miřejovic ještě Praha - Modřany, Štěchovice a Praha - Podbaba.“
Chcete, aby STAČILO! a SOCDEM postavili společnou kandidátku?Anketa
Čekací stání v horní vodě bude umístěno u levobřežní hráze ostrůvku mezi plavebním kanálem a korytem Vltavy. V dolní vodě vznikne stání na levém břehu Vltavy poblíž opěrné zdi s přístupem po zpevněné stezce. Obě stání budou tvořena řadou devíti ocelových daleb rozmístěných ve vzdálenosti 2,5 m, které jsou na návodní straně vybaveny úvaznými prvky pro bezpečné vyvázání plavidel. Z břehové strany dalby propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,53 m se zábradlím. Přístup na lávku je řešen výhradně z vody pomocí čtyř žebříků. Čekací stání nejsou propojena s břehem a neslouží k nástupu či výstupu osob.
Ocelové konstrukce budou chráněny proti korozi žárovým zinkováním nebo metalizací a následnou aplikací nátěrového systému s předpokládanou životností minimálně 15 let. Stání budou osazena také potřebným plavebním značením a napojena na komunikační systém velínu plavební komory.
„Práce budou zahájeny v horní vodě osazením ocelových daleb, které budou ukotveny do dna pomocí vrtaných pilot. Poté se práce přesunou do dolní vody, kde budou také instalovány nosné dalby. Následně budou na obě stání umístěny ocelové konstrukce lávky a veškeré další prvky potřebné pro bezpečné vyvazování plavidel. Většina prací proběhne z pomocného pontonu umístěného na vodě, takže nebude omezovat provoz na souši ani na řece,“ říká Daniel Boďa, vedoucí projektu zhotovitele, společnosti Metrostav DIZ s.r.o.
Stavební náklady ve výši 30,5 mil. Kč bez DPH hradí Státní fond dopravní infrastruktury.
Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva