Rallye Blue Corridor představila vozy na zemní plyn

16.09.2012 17:31

V Praze se představily automobily poháněné zemním plynem na propagační rallye Blue Corridor 2012.

Rallye Blue Corridor představila vozy na zemní plyn
Foto: Rallye Blue Corridor
Popisek: Rallye Blue Corridor

Celkem 20 osobních a nákladních vozů a jeden autobus absolvují cestu z Moskvy přes jedenáct evropských měst až do Berlína. Akce ukazuje perspektivy zemního plynu v dopravě a dokumentuje fakt, že již dnes je cestování po Evropě na zemní plyn možné.

V rámci zastávky v Praze proběhla prezentace vozů na stlačený zemní plyn (CNG) i zkapalněný zemní plyn (LNG) a dvě panelové diskuse věnované budoucnosti zemního plynu v dopravě. Akce v Praze pořádaly společnosti VEMEX a E.ON jako lokální partneři hlavních organizátorů projektu Blue Corridor.

O den dříve proběhla zastávka kolony Blue Corridor v Ostravě.

Vozy na zemní plyn absolvují v rámci letošního ročníku akce Blue Corridor trasu z Moskvy, odkud vyjely 8. září, přes Smolensk, Minsk, Brest, Varšavu, Ostravu, Prahu, Karlsruhe a Paříž až do Bruselu, kde se 17. září uskuteční setkání se zástupci Evropské unie. Z Bruselu budou vozidla dále pokračovat přes Essen do Berlína.

„V současné době je na světě v provozu zhruba 16 milionů vozidel poháněných zemním plynem, z čehož 1,5 mil. je v Evropě. Experti odhadují, že jejich počet naroste do roku 2020 celosvětově na 50 milionů. Díky tomuto očekávanému nárůstu a díky výhodám zemního plynu - především jeho dostupnosti, bezpečnosti, nižším nákladům i emisím - bude toto palivo hrát stále větší roli ve světovém energetickém mixu,“ předvídá plynu světlou budoucnost Hugo Kysilka, ředitel marketingu společnosti VEMEX.

„Postavení dodavatelů energií se v současné době mění. Zákazníka již nezajímá prostá dodávka komodity, ale vyžaduje další služby. Cílem je maximálně zefektivnit energetické hospodaření, a to ve všech oblastech – elektřina, plyn, vytápění, doprava, samozřejmě i s ohledem na ochranu životního prostředí. CNG tato kritéria v dopravě beze zbytku naplňuje. Úspora palivových nákladů oproti naftě se pohybuje na úrovni 30 až 40 procent, oproti benzinu dokonce více než 50 procent, dopady na životní prostředí jsou při jízdě na CNG minimální. To je také hlavní důvod, proč jsme se k iniciativě již před lety připojili,“ doplňuje Jiří Šimek, místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie.

Myšlenka propagačních jízd Blue Corridor vznikla již v roce 2000 za podpory Nadace Vernadsky Ecological v Moskvě. Cílem letošního ročníku Blue Corridor je upozornit veřejnost na možnost využití zemního plynu jako ekologického, bezpečného, úsporného a dostupného paliva a ukázat, že již dnes je cestování po Evropě na zemní plyn reálné, na rozdíl od ostatních alternativních paliv, které jsou stále ještě ve stádiu vývoje. Na akci se spolupodílejí koncerny Gazprom a E. ON Ruhrgas. Více informací naleznete na oficiálních stránkách projektu www.bluecorridor.org

Skupina VEMEX zásobuje české odběratele zemním plynem. Dodává zemní plyn do chemického a energetického průmyslu, stavebnictví, potravinářství, hutí, skláren, ale také do státního sektoru, škol nebo nemocnic. Mimoto zajišťuje, prostřednictvím své dceřiné společnosti VEMEX Energie, dodávky plynu a elektřiny domácnostem i podnikatelům. Prodej energií na slovenském trhu zabezpečuje dceřiná společnost VEMEX ENERGO sídlící v Bratislavě. Skupina VEMEX dodává plyn a elektřinu desítkám tisíc klientů v ČR i SR a je součástí skupiny Gazprom.

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON Energie AG. E.ON Energie AG je největší soukromý poskytovatel energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem asi 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje elektřinou v jižních Čechách a na jižní Moravě 1,2 milionu zákazníků a tím má podíl na trhu cca 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4.000 km dlouhou sítí a její tržní podíl dosahuje asi 5,5 %.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…