Ředitelství silnic a dálnic: Začali jsme stavět obchvat obce Svor na I/9

01.11.2024 10:22 | Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 29. října stavět na tahu I/9 obchvat Svoru v Libereckém kraji. Práce na 1,9 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na půl miliardy Kč bez DPH, potrvají rok a půl. Cena za stavbu je zhruba o čtvrtinu nižší, než byla stanovená předpokládaná cena. Letos v létě zprovoznilo ŘSD 3,5 kilometru dlouhý a čtyřpruhový úsek silnice I/9 Nový Bor – Svor, na nějž obchvat Svoru naváže. Na silnici I/9 se chystá také stavba přeložky Nový Bor – Dolní Libchava.

Ředitelství silnic a dálnic: Začali jsme stavět obchvat obce Svor na I/9
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Obchvaty měst jsou pro nás stejně důležité jako výstavba dálnic. Jen letos máme v plánu začít se stavbou více než 45 kilometrů takových projektů. Silnice l/9 vede z křižovatky se silnicí I/13 směrem na Rumburk průtahem přes obec Svor. To je problém hlavně proto, že se jezdí přes zastavěnou část obce. Jedná se o oboustrannou zástavbu s řadou vjezdů a křižovatek s místními komunikacemi. Až bude obchvat v provozu, odvede veškerou tranzitní dopravu z obce,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Obchvat povede hlavně po volných zemědělských pozemcích. Jedná se o dvoupruhovou silnici, ve stoupání se třetím pruhem. Součástí stavby bude šest mostů, z toho jeden bude přechod pro zvěř. Autobusová zastávka Svor na hlavní silnici I/9 ve směru na Nový Bor zůstane zachovaná, jen ji od vozovky oddělí ostrůvek. Obchvat se napojí na kruhový objezd, kde se setkávají dvě velmi frekventované silnice první třídy, a to I/9 a I/13. Odborníci odhadují, že do deseti let místem denně projede až 17.000 aut.

„Připravujeme už i navazující stavby. Na jaře jsme začali stavět 1,5 kilometru dlouhý úsek přeložky silnice I/9, která bude součástí obchvatu České Lípy. V roce 2026 chceme začít s přestavbou mimoúrovňové křižovatky mezi obcemi Nový Bor a Okrouhlá. A nejpozději v roce 2027 plánujeme zahájit stavbu I/9 Nový Bor – Dolní Libchava. Víc než deset kilometrů dlouhá přeložka silnice I/9 této komunikaci zásadně odlehčí, a to hlavně v úseku průjezdu Českou Lípou a mezi Českou Lípou a Novým Borem,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Silnice I/9 spojuje Prahu s Českou Lípou a Šluknovským výběžkem a dále s Německem. Patří k významným silničním tahům v severní části České republiky a převádí tran­zitní dopravu ze Středočeského do Libereckého a Ústeckého kraje.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 324,5 kilometrů nových staveb. Jedná se o 250,7 km dálnic a 73,8 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 114,5 km dálnic a silnic I. třídy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kampaň "snížili jsme deficit o 180 miliard"

Pane preiére, kde si mohu toto sdělení ověřit? Podle všeho je zavádějící a lživé (viz.: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-fiala-se-chlubi-srazenim-deficitu-rozpoctu-k-nemuz-ale-zatim-nedoslo-40495940), pokud je to pravda a jste si toho vědom, pak cíleně dezinformujete. Ptám se tedy ještě jedno...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SFŽP: Dotace na péči o již existující meze, dřeviny či mokřady

7:31 SFŽP: Dotace na péči o již existující meze, dřeviny či mokřady

Rozmanitá krajina prospívá životnímu prostředí. Lépe udržuje vodu, odolává erozi a daří se v ní také…