„Zájem o potraviny se odráží i pozorností v „oficiálních“ médiích,“ podotýká Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů (SČS), a dodává: „Jako spotřebitelská organizace, která má snahu zprostředkovávat informace objektivní a přiměřeně ověřené, vnímáme velmi citlivě, že právě média se nezřídka podílejí na šíření informací jednostranných, neověřených anebo při nejmenším zavádějících.“ Opakovaně se to projevuje např. v komentování používání tzv. éček (přídatných látek). Ještě větší nebezpečí vnímá Sdružení v prostoru, který dostávají různí samozvaní výživoví poradci, šířící totální bludy jako nezpochybnitelné pravdy, aniž by byla možná konfrontace s odborníkem, který by je mohl obvykle namístě vyvrátit.
SČS představuje několik nástrojů, kterými se snaží přispět k tomu, aby šířené dezinformace nenacházely mezi spotřebiteli úrodnou půdu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva