Cestujícím ve stanici Židlochovice budou sloužit dvě nová nástupiště, v Hrušovanech u Brna pak vzniklo jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště. Všechna mají nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí.
Provoz na tříkilometrové odbočce z hlavní tratě Severní dráhy císaře Ferdinanda byl zahájen v roce 1895. Důvodem výstavby byla především obsluha cukrovaru v Židlochovicích. Přestože i osobní doprava hrála v určitých obdobích významnou roli, její význam postupně upadal. Přeprava cestujících tak byla ukončena již v roce 1979, nákladní doprava se zde udržela přibližně do poloviny 90. let.
Židlochovice patří mezi významné přestupní uzly v integrované dopravě Jihomoravského kraje, proto jeho vedení usilovalo o obnovení provozu na trati do Hrušovan a provedení všech úprav, které by umožnily zavedení přímého vlakového spojení s Brnem. Součástí projektu tak byla rovněž elektrizace a potřebná změna konfigurace kolejiště ve stanici Hrušovany u Brna. Nejvyšší rychlost na obnovené trati bude 80 km/h.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva