SŽDC: Na Liberecku došlo ke zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti a komfortu cestování

25.05.2016 21:03

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry na celkem třech železničních tratích v okolí Liberce. Hlavním cílem těchto projektů bylo jejich uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

SŽDC: Na Liberecku došlo ke zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti a komfortu cestování
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Realizovány byly tyto projekty:
Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála
Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec
Trať 036 Liberec – Tanvald

V rámci projektů byly na uvedených tratích provedeny úpravy železničního svršku a spodku, nástupišť, mostních objektů, propustků, železničních přejezdů a zdí. Byla zajištěna i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k vyšší bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Součástí staveb byla i obnova vybraných rozvodů a prvků zabezpečovacího zařízení.

„Jedním z hlavních přínosů provedených stavebních prací je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na uvedených tratích. Realizace projektů umožnila na zmíněných úsecích plně využít možností stávající infrastruktury, což přináší zkrácení jízdních dob, zlepšení obratů souprav a zlepšení přípojných vazeb. To povede k zatraktivnění železniční dopravy pro širokou veřejnost,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Všechny uvedené projekty výrazně přispějí ke zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem bude zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Stará Paka – Malá Skála činily 560 440 328 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 436 341 997 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, a.s. a GJW Praha spol. s r.o.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 030 Jaroměř – Liberec v úseku Turnov – Liberec činily 570 691 870 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 437 599 900 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, a.s. a Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 036 Liberec – Tanvald činily 363 938 874 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 276 226 649 Kč. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra, a.s.

Národní financování všech uvedených projektů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NPÚ: Poslední jízda salonního vozu arcivévody Františka Ferdinanda d'Este a mimořádná prohlídka zámku Konopiště

16:13 NPÚ: Poslední jízda salonního vozu arcivévody Františka Ferdinanda d'Este a mimořádná prohlídka zámku Konopiště

V neděli 19. května 2024 se uskuteční poslední jízda salonního vozu arcivévody Františka Ferdinanda …