SŽDC: Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji

18.10.2015 14:33

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci kolejí v úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou, který je součástí frekventované trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Hlavním přínosem stavby je zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h pro klasické vlaky, respektive na 140 km/h pro naklápěcí soupravy.

SŽDC: Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Jádro komplexní rekonstrukce a modernizace dvoukolejného traťového úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou tvořila výměna železničního svršku i spodku, včetně odvodnění a obnovení trakčního vedení. Velké proměny se dočkala zastávka Laštovičky, kde stavbaři vybudovali zvýšené nástupiště a opravili přístupové cesty, instalovali nový mobiliář, orientační systém, osvětlení a rozhlas.

„Výsledek rekonstrukce trati vedoucí přes Vysočinu potěší zejména cestující. Jízda vlakem mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem bude nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější. Modernizovaná trať navíc splňuje vyšší kvalitativní požadavky pro účely provozování mezinárodní dopravy,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci projektu stavbaři také zrekonstruovali nosné konstrukce, stabilizovali mosty a opravili propustky, které slouží k vedení vody pod náspem. Součástí stavby byla dále kompletní modernizace traťového zabezpečovacího zařízení, a to včetně vnějších návěstních prvků. V nezbytném rozsahu byly instalovány nové rozvody nízkého napětí. Ve stanicích Sklené nad Oslavou a Ostrov nad Oslavou vznikly prefabrikované klimatizované reléové domky sloužící k umístění traťového zabezpečovacího zařízení.

Celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou činily 988 460 483 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 713 896 572 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…