Odborníci z obou stran česko-německé hranice se 13. prosince zúčastnili workshopu konaného jako součást projektu Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko – ČR, který je realizován v rámci Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014–2020 spolufinancovaného Evropskou unií. Jeho lídrem je Správa železniční dopravní cesty. Projekt má za cíl zintenzivnit a prohloubit spolupráci institucí za účelem podpory a rozvoje přeshraniční železniční dopravy mezi státy ležícími na obou stranách Krušných hor, a to zejména ve vazbě na připravovanou a plánovanou vysokorychlostní železniční trať z Drážďan přes Ústí nad Labem do Prahy.
Jak uvedl na úvod Henrik Saske ze saského ministerstva dopravy, pozitivní je nejnovější vývoj na německé straně, kdy spolkové ministerstvo dopravy zařadilo projekt v Plánu potřeb spolkových železničních tratí do kategorie naléhavé potřeby. Geologové z obou stran hranice pak na setkání informovali přítomné o dílčích výsledcích průzkumu geologické stavby území a o připravovaném 3D modelu, který bude jedním z významných výstupů pro výběr nejvhodnější trasy přeshraničního tunelu. Kromě toho bude důležitou součástí stávajícího projektu také vypracování potřebné dopravní a socioekonomické analýzy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva