SŽDC: Příprava vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokračuje

19.12.2017 15:13

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě výstavby vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan. V minulých dnech proto uspořádala dvě důležitá jednání, jejichž hlavním tématem byly dílčí úkoly v rámci tohoto strategicky významného projektu.

SŽDC: Příprava vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokračuje
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Odborníci z obou stran česko-německé hranice se 13. prosince zúčastnili workshopu konaného jako součást projektu Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko – ČR, který je realizován v rámci Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014–2020 spolufinancovaného Evropskou unií. Jeho lídrem je Správa železniční dopravní cesty. Projekt má za cíl zintenzivnit a prohloubit spolupráci institucí za účelem podpory a rozvoje přeshraniční železniční dopravy mezi státy ležícími na obou stranách Krušných hor, a to zejména ve vazbě na připravovanou a plánovanou vysokorychlostní železniční trať z Drážďan přes Ústí nad Labem do Prahy.

Jak uvedl na úvod Henrik Saske ze saského ministerstva dopravy, pozitivní je nejnovější vývoj na německé straně, kdy spolkové ministerstvo dopravy zařadilo projekt v Plánu potřeb spolkových železničních tratí do kategorie naléhavé potřeby. Geologové z obou stran hranice pak na setkání informovali přítomné o dílčích výsledcích průzkumu geologické stavby území a o připravovaném 3D modelu, který bude jedním z významných výstupů pro výběr nejvhodnější trasy přeshraničního tunelu. Kromě toho bude důležitou součástí stávajícího projektu také vypracování potřebné dopravní a socioekonomické analýzy.

Výstavba vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Trasa mezi českou a saskou metropolí se zkrátí o 56 kilometrů, vysokorychlostní vlaky ji v roce 2035 zvládnou za necelou hodinu.

Tunel pod Krušnými horami jako hlavní téma setkání

Prohloubení společné přípravy nového železničního spojení Praha – Drážďany bylo tématem setkání, které se konalo o den později za účasti saského ministerstva dopravy, správce německé drážní infrastruktury DB Netz AG, Ministerstva dopravy ČR a SŽDC. Šlo o první z řady periodických pracovních setkání, pořádaných ve spolupráci s Evropským seskupením pro územní spolupráci. SŽDC na něm informovala o předpokládaném harmonogramu předprojektové přípravy a aktuálním stavu zpracování studie proveditelnosti, kterou se tento záměr na české straně posuzuje.

Hlavním tématem jednání byla příprava přeshraničního železničního tunelu pod Krušnými horami v předpokládané délce přibližně 26 km. Byly otevřeny jak legislativní, tak i technické otázky, které bude nezbytné společně řešit na různých úrovních. Výkonnou platformou bude projektový tým DB Netz, který se od následujícího roku bude přípravě záměru na německé straně intenzivně věnovat a do kterého budou přizváni také zástupci SŽDC.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…