SŽDC: Revitalizace tratě z Rokycan do Nezvěstic výrazně zlepšila její parametry

25.01.2018 13:18 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila revitalizaci tratě Rokycany – Nezvěstice v úseku z Rokycan do Příkosic. Hlavním přínosem projektu je zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob. Stavba dále přispěla ke zvýšení bezpečnosti, jízdního komfortu a provozní spolehlivosti tratě.

SŽDC: Revitalizace tratě z Rokycan do Nezvěstic výrazně zlepšila její parametry
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby došlo na jednokolejné regionální trati v úseku Rokycany – Příkosice k výměně železničního svršku. V souvislosti s tímto opatřením byla provedena výměna či recyklace kolejového lože, byla zřízena bezstyková kolej a upravena její geometrická poloha pro účely zvýšení traťové rychlosti.

Stavbaři zrekonstruovali všechny mostní objekty, tj. 3 mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách v úseku Rokycany – Příkosice zřídili nová nástupiště s nástupní hranou ve výši 550 mm nad temenem kolejnice. Nástupiště byla vybavena bezbariérovým přístupem, vodicími a varovnými pásy pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Ve stanicích Příkosice, Mirošov a v zastávce Kamenný Újezd u Rokycan byly vybudovány nové přístřešky pro cestující.

„Pro cestující jsou největší odměnou zejména nově vybudovaná nástupiště s bezbariérovým přístupem a zrychlení dopravy na trati. Například v úseku Rokycany – Mirošov město bylo možné díky stavebním úpravám zvýšit traťovou rychlost na 80 km/h a v úseku Mirošov město – Příkosice na 60 km/h,“ uvedl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy západ SŽDC.

„Největší nároky na koordinaci všech účastníků výstavby přinesla velice krátká nepřetržitá výluka v náročných povětrnostních podmínkách v závěru roku 2015, kdy bylo nutné z důvodu čerpání prostředků programu OPD 1 stavbu neprodleně zahájit,“ připomněl ředitel divize 5 Metrostavu Roman Fuksa.

Součástí revitalizace byla rovněž úprava celkem 24 úrovňových přejezdů, kde byly vloženy nové přejezdové konstrukce. Na celé trati Rokycany – Nezvěstice bylo modernizováno traťové i staniční zabezpečovací zařízení do úrovně 3. kategorie. V rámci sdělovacího zařízení byla vložena nová kabelizace a zřízen informační systém pro cestující. Pro zjišťování volnosti kolejí a výhybek jsou použity počítače náprav.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jiří Vosecký byl položen dotaz

Jak jste spokojen s vyšetřováním bitcoinové kauzy?

A je pravda, že jste jako senátoři chtěli po nové ministryni dokumenty jako je soudní rozhodnutí, e-maily úředníků a zápisy ze schůzek a komunikaci s advokátem Tomáše Jiřikovského, a že vám je nedodala? Jak na vás nejen samotná kauza, ale hlavně celé vyšetřování působí? Já moc nevěřím tomu, že se d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Za první pololetí připojeno 9084 fotovoltaických elektráren

19:15 ČEZ: Za první pololetí připojeno 9084 fotovoltaických elektráren

Společnost ČEZ Distribuce připojila k síti v prvním pololetí 9084 fotovoltaických elektráren s výkon…