SŽDC: Studie proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec je schválená

01.01.2020 10:46 | Zprávy

Studii proveditelnosti navrhující zlepšení železničního spojení mezi Prahou, Mladou Boleslaví a Libercem ve variantě počítající s modernizací úseků Praha-Vysočany – Všetaty a Lysá nad Labem/Nymburk – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou včetně novostaveb tzv. Všejanské, Bezděčínské a Dalovické spojky schválila v polovině prosince Centrální komise Ministerstva dopravy.

SŽDC: Studie proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec je schválená
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Po mnoha letech prověřování tak bylo nalezeno technické řešení, které se podařilo z ekonomického pohledu obhájit a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může pokračovat v investiční přípravě.
Přestože práce na této Studii proveditelnosti byly zahájeny již v roce 2016, mnoho měsíců trvalo hledání takové kombinace technického a provozního řešení, která by na straně jedné  naplňovala požadavky všech zaintersovaných stran a současně přinášela potřebné množství benefitů, aby byla splněna kritéria z hlediska ekonomické efektivity návrhu. Takové řešení se podařilo nalézt až v podobě schválené varianty Deko.

Celý záměr se sestává ze dvou částí. Tzv. Všetatská větvev je vymezena odbočkou Skály, kde záměr naváže na již zahájenou optimalizaci úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem, a dále Neratovicemi a Všetaty. V celém úseku je navrhována elektrizace a v úseku Odb. Skály – Neratovice rovněž zdvoukolejnění trati. Samozřejmostí je přestavba železničních stanic a zastávek do podoby odbovídající současným normovým požadavkům např. bezbariérovým řešením nástupišť. Na trati specifické vysokým potenciálem intenzivní příměstké a vnitroměstské dopravy byly navrženy nové železniční zastávky zlepšující dostupnost železniční dopravy i náhrady zatížených železničních přejezdů mimoúrovňovou alternativou. V úseku je předpokládán souhrnný interval osobních a spěšných vlaků 15 minut.

Z Lysé nad Labem pak bude nová trať pokračovat v parametrech dvoukolejné elektrizované trati přes Milovice a dále tzv. Všejanskou spojkou přes Boží Dar do Čachovic, kde se napojí do stávající trati Nymbruk – Mladá Boleslav. Trať od Nymburka bude do Čachovic elektrizována a dále k Mladé Boleslavi také zdvoukolejněna. Východně od obce Nepřevázka se pak nová trať odkloní a v podobě novostavby tzv. Bezděčínské spojky bude paralelně s dálnicí D10 pokračovat až do stanice Mladá Boleslav město.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Záhada daru

Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ znovu zvýšil odolnost dukovanských bloků

11:52 ČEZ znovu zvýšil odolnost dukovanských bloků

ČEZ na všech čtyřech blocích Jaderné elektrárny Dukovany dál posílil bezpečnostní systémy bloků.