SŽDC: Studie proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec je schválená

01.01.2020 10:46 | Zprávy

Studii proveditelnosti navrhující zlepšení železničního spojení mezi Prahou, Mladou Boleslaví a Libercem ve variantě počítající s modernizací úseků Praha-Vysočany – Všetaty a Lysá nad Labem/Nymburk – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou včetně novostaveb tzv. Všejanské, Bezděčínské a Dalovické spojky schválila v polovině prosince Centrální komise Ministerstva dopravy.

SŽDC: Studie proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec je schválená
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Po mnoha letech prověřování tak bylo nalezeno technické řešení, které se podařilo z ekonomického pohledu obhájit a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může pokračovat v investiční přípravě.
Přestože práce na této Studii proveditelnosti byly zahájeny již v roce 2016, mnoho měsíců trvalo hledání takové kombinace technického a provozního řešení, která by na straně jedné  naplňovala požadavky všech zaintersovaných stran a současně přinášela potřebné množství benefitů, aby byla splněna kritéria z hlediska ekonomické efektivity návrhu. Takové řešení se podařilo nalézt až v podobě schválené varianty Deko.

Celý záměr se sestává ze dvou částí. Tzv. Všetatská větvev je vymezena odbočkou Skály, kde záměr naváže na již zahájenou optimalizaci úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem, a dále Neratovicemi a Všetaty. V celém úseku je navrhována elektrizace a v úseku Odb. Skály – Neratovice rovněž zdvoukolejnění trati. Samozřejmostí je přestavba železničních stanic a zastávek do podoby odbovídající současným normovým požadavkům např. bezbariérovým řešením nástupišť. Na trati specifické vysokým potenciálem intenzivní příměstké a vnitroměstské dopravy byly navrženy nové železniční zastávky zlepšující dostupnost železniční dopravy i náhrady zatížených železničních přejezdů mimoúrovňovou alternativou. V úseku je předpokládán souhrnný interval osobních a spěšných vlaků 15 minut.

Z Lysé nad Labem pak bude nová trať pokračovat v parametrech dvoukolejné elektrizované trati přes Milovice a dále tzv. Všejanskou spojkou přes Boží Dar do Čachovic, kde se napojí do stávající trati Nymbruk – Mladá Boleslav. Trať od Nymburka bude do Čachovic elektrizována a dále k Mladé Boleslavi také zdvoukolejněna. Východně od obce Nepřevázka se pak nová trať odkloní a v podobě novostavby tzv. Bezděčínské spojky bude paralelně s dálnicí D10 pokračovat až do stanice Mladá Boleslav město.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Povodně 2024? Masivní nasazení, tisíce evakuovaných a adrenalinové záchrany

13:04 HZS ČR: Povodně 2024? Masivní nasazení, tisíce evakuovaných a adrenalinové záchrany

Před rokem zasáhla Českou republiku tlaková níže Boris, která s sebou přinesla velice silný vítr a r…