SŽDC: Vlaky mezi lázeňskými městy jezdí po rekonstruované trati

30.10.2018 14:07

Cestování mezi významnými lázeňskými středisky na západě Čech je rychlejší a pohodlnější. Umožnila to celková rekonstrukce železniční trati spojující dolní nádraží v Karlových Varech s Mariánskými Lázněmi, kterou dnes slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

SŽDC: Vlaky mezi lázeňskými městy jezdí po rekonstruované trati
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty
reklama

Trať označená v jízdním řádu číslem 149 je dlouhá 53 kilometrů a vede z velké části přes Chráněnou krajinnou oblast Slavkovský les. Traťová rychlost je 60 km/h, na některých místech však vlaky musely jezdit mnohem pomaleji. To se díky stavbě podařilo odstranit, nyní zvládnou jízdu mezi oběma lázeňskými centry za přibližně hodinu a čtvrt. 

Modernizace železničního svršku a spodku se provedla na přibližně polovině délky trati. Vzhledem ke směrovým poměrům se v obloucích použily ocelové pražce tvaru Y. V úsecích, kde došlo k výměně železničního svršku, byla zřízena bezstyková kolej, která umožňuje klidnější jízdu. Rekonstrukcí dále prošlo 25 přejezdů, 19 mostů a 53 propustků.

Jako zajímavost lze uvést, že SŽDC využila nepřetržitých výluk na trati také k rekonstrukci mostu v km 48,927. Stávající konstrukce byla zdemolována a na jejím místě byla vystavěna nová s délkou přemostění 15 metrů. Součástí úpravy silniční komunikace I/20 procházející pod mostem bylo vybudování dvou plnohodnotných silničních pruhů o šířce tří metrů, podjezdná výška je nově 4,8 metru. Tím došlo k významnému zvýšení bezpečnosti zejména silniční dopravy.

Stavba s názvem Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně byla výrazně podpořena finančními prostředky z Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava. Celkové předpokládané náklady činí 829 933 419 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek EU z Fondu soudržnosti pro celou stavbu je až do výše 544 643 411 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

Společnost pro zakázku odstranění propadu rychlosti na trati Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně, kterou tvořily EDIKT a.s. (vedoucí společník), HABAU CZ s.r.o., HABAU Hoch – und Tiefbaugesellschaft m.b.H. a Dosta s.r.o.

Termín zahájení

05/2017

Termín dokončení

08/2018

Celkové náklady stavby

829 933 419 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

544 643 411 Kč

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

22:11 Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

Příprava modernizace posledního úseku jižní větve čtvrtého tranzitního koridoru z Nemanic do Ševětín…