SŽDC: Vlaky mezi lázeňskými městy jezdí po rekonstruované trati

30.10.2018 14:07

Cestování mezi významnými lázeňskými středisky na západě Čech je rychlejší a pohodlnější. Umožnila to celková rekonstrukce železniční trati spojující dolní nádraží v Karlových Varech s Mariánskými Lázněmi, kterou dnes slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

SŽDC: Vlaky mezi lázeňskými městy jezdí po rekonstruované trati
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Trať označená v jízdním řádu číslem 149 je dlouhá 53 kilometrů a vede z velké části přes Chráněnou krajinnou oblast Slavkovský les. Traťová rychlost je 60 km/h, na některých místech však vlaky musely jezdit mnohem pomaleji. To se díky stavbě podařilo odstranit, nyní zvládnou jízdu mezi oběma lázeňskými centry za přibližně hodinu a čtvrt. 

Modernizace železničního svršku a spodku se provedla na přibližně polovině délky trati. Vzhledem ke směrovým poměrům se v obloucích použily ocelové pražce tvaru Y. V úsecích, kde došlo k výměně železničního svršku, byla zřízena bezstyková kolej, která umožňuje klidnější jízdu. Rekonstrukcí dále prošlo 25 přejezdů, 19 mostů a 53 propustků.

Jako zajímavost lze uvést, že SŽDC využila nepřetržitých výluk na trati také k rekonstrukci mostu v km 48,927. Stávající konstrukce byla zdemolována a na jejím místě byla vystavěna nová s délkou přemostění 15 metrů. Součástí úpravy silniční komunikace I/20 procházející pod mostem bylo vybudování dvou plnohodnotných silničních pruhů o šířce tří metrů, podjezdná výška je nově 4,8 metru. Tím došlo k významnému zvýšení bezpečnosti zejména silniční dopravy.

Stavba s názvem Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně byla výrazně podpořena finančními prostředky z Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava. Celkové předpokládané náklady činí 829 933 419 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek EU z Fondu soudržnosti pro celou stavbu je až do výše 544 643 411 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

Společnost pro zakázku odstranění propadu rychlosti na trati Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně, kterou tvořily EDIKT a.s. (vedoucí společník), HABAU CZ s.r.o., HABAU Hoch – und Tiefbaugesellschaft m.b.H. a Dosta s.r.o.

Termín zahájení

05/2017

Termín dokončení

08/2018

Celkové náklady stavby

829 933 419 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

544 643 411 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…