Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zároveň připravuje rekonstrukci posledního úseku tohoto koridoru ze Ševětína na hranice jihočeské metropole. Značné finanční prostředky jsou určeny také na opravy výpravních budov, v příštím roce začnou stavební práce například na hlavním českobudějovickém nádraží, v Táboře či ve Veselí nad Lužnicí.
Klíčový význam pro Jihočeský kraj má zejména modernizace železničního spojení Českých Budějovic s Prahou. V loňském roce začala přestavba úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi na hranicích tohoto kraje se sousedním Středočeským. Současný dosud jednokolejný úsek zde z velké části nahradí novostavba dvoukolejné trati, která umožní zvýšení rychlosti vlaků na 160 km/h. To přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Nejdůležitějšími stavbami jsou dva tunely (Deboreč a Mezno), zrušenou zastávku nahradí železniční stanice Červený Újezd. Stavební práce skončí v roce 2022 a přijdou na 7,1 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva