SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v ČR, první vlak jím projel 15. listopadu

16.11.2018 11:29 | Zprávy

Rekordních 4 150 metrů, tolik nově měří nejdelší železniční tunel v České republice. Trať Rokycany – Plzeň, jejíž je součástí, tím získala primát v rámci celé sítě Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Prvním vlakem, který projel sníženou rychlostí jižním tubusem Ejpovického tunelu, byl 15. listopadu v podvečerních hodinách nákladní vlak. Cestující se tunelem poprvé projeli ve zvláštním spoji 16. listopadu.

SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v ČR, první vlak jím projel 15. listopadu
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Vybudování tunelu má společně se zvýšením rychlosti zásadní vliv na kratší cestování mezi Prahou a Plzní. V průměru se jízdní doba sníží o 9 minut, u souprav s naklápěcími skříněmi až o 10 minut. V tunelu se bude jezdit rychlostí 160 km/h, která je v dnešní době nejvyšší možná na české železnici. Směrově je však trasován pro budoucí vysokorychlostní provoz, takže v něm vlaky budou moci jezdit až 200 km/h,“ uvedl při první jízdě vlaku s cestujícími generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodal, současně se zvýší bezpečnost železničního provozu, komfort pro cestující a zajistí se i požadovaná propustnost trati.

Během 16. listopadu začnou jižním tubusem jezdit expresy, rychlíky i spěšné vlaky, a to ve směru z Plzně do Prahy. V severním tubusu se zahájí postupně provoz 7. prosince, od neděle 9. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, budou jezdit všechny vlaky oběma tubusy. Cestující tak budou moci ocenit nejzásadnější z přínosů stavby – zkrácení jízdní doby mezi Plzní a Prahou.

Modernizovaný úsek Rokycany – Plzeň je součástí transevropské dopravní sítě (TEN-T) a leží na západní větvi III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice s Německem. Celkové investiční náklady stavby dosahují 6,783 miliardy korun. Projekt je spolufinancovaný EU z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek poskytnutý EU činí 3,520 miliardy korun. Zhotovitelem je sdružení tvořené společnostmi Metrostav a Subterra.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

železnice , SŽDC

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024

22:42 Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024

Zpráva o udržitelném rozvoji České pošty za rok 2024 přináší informace o našem přístupu k životnímu …