Sdružení českých spotřebitelů: Jak poznáme kvalitu?

03.08.2017 12:43 | Zprávy

Sdružení českých spotřebitelů, z.ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“.

Sdružení českých spotřebitelů: Jak poznáme kvalitu?
Foto: konzument.cz
Popisek: Sdružení českých spotřebitelů - logo

Důležitým nástrojem SČS k osvětě, a to nejenom spotřebitelů, ale i podnikatelských osob a jejich zaměstnanců z oblasti výroby a obchodu, je edice „Jak poznáme kvalitu?“.

Tato publikační činnost je prováděna v rámci priorit České technologické platformy pro potraviny a její pracovní skupiny Potraviny a spotřebitel, jejíž činnost SČS koordinuje a řídí; činnost skupiny je prostřednictvím ČTPP podpořena finančně Ministerstvem zemědělství.

Publikace naší edice mají podporovat vnímání různých úrovní a stupňů kvality potravin včetně identifikace určujících kvalitativních činitelů při výběru potravin. Edice je každoročně rozšiřována o další komodity potravin na trhu a jejími autory jsou vždy odborníci z daného oboru. Počet vydaných titulů už je ve třetí desítce.

Tuto tiskovou zprávu zveřejňuje SČS při příležitosti vydání nového titulu, který je věnován komoditě RYB A VÝROBKŮ Z NICH.

Věříme, že zájemce se z publikace dozví mnoho zajímavého o této komoditě z hlediska významu produktů rybolovu a akvakultury pro výživu, zpracování ryb a zejména, že poznatky spotřebiteli umožní navýšit jeho orientaci v kvalitě této komodity na trhu, což využije při rozhodování, výběru a nákupu.

Z názvů kapitol: Výživová hodnota produktů rybolovu a akvakultury, Alergeny, Průmyslové zpracování, Rozpoznání kvality při nákupu, atd.

Autorem textu je Ing. Miloš Kavka z ústředního inspektorátu SZPI v Brně. Pro oblast ryb a rybích výrobků je u nás předním odborníkem.

V edičním plánu letošním roce jsou dále tituly zaměřené na sóju a sójové výrobky, pivo, kávu, mražené krémy a konečně publikace o vlivu kulinárních úprav potravin na jejich výživovou hodnotu.

Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“. SČS působí v řadě oblastí - pokrývají odbornosti ve vztahu ke kvalitě a bezpečnosti výrobků včetně potravin, technické normalizaci a standardizaci, kvalitě a bezpečnosti služeb včetně služeb finančního trhu aj. íce informací ZDE.

Kabinet pro standardizaci, o. p. s. (KaStan) je nezávislou obecně prospěšnou společností založenou Sdružením českých spotřebitelů. Cílem je zvyšování bezpečnosti a kvality výrobků a služeb vytvářením a podporou funkce nástrojů zajišťujících účinné zapojení spotřebitelů do standardizačních procesů (technická normalizace, certifikace a posuzování shody, akreditace, dozor nad trhem), včetně uplatňování technických předpisů a norem ve prospěch spotřebitelů a korektního trhu. Informace ZDE

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

kritika

Dobrý den, možná ohledně založení nové frakce máte pravdu, ale na druhou stranu nemyslíte, že je dobře, že vznikne nějaká frakce, která bude kritická k tomu, co EU dělá? Že je kritika prospěšná, a že jsme v poslední době byli často svědky toho, jak špatné věci EU schvaluje, že nedomýšlí následky svý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Meziroční cenový růst zpomalil

10:04 Český statistický úřad: Meziroční cenový růst zpomalil

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména nižšími cenami v od…