Mládež se pohybuje v digitálním světě jako doma. Uvědomuje si mladý člověk vždy a plně rizika související s ochranou osobních údajů a soukromí? Je mnoho příkladů toho, že nikoliv a že se naopak chová v tomto ohledu velmi laxně.
Na tuto skutečnost se zaměřuje kampaň Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS), která byla nyní zahájena více než na čtyřech stovkách základních škol, středních škol a odborných učilišť. Prostřednictvím spotu „Ochrana soukromí v digitálním světě“ (ZDE) jsou základní principy ochrany soukromí zpracované do srozumitelné vizuální podoby a zároveň jsou distribuovány metodické listy pro učitele, které slouží jako podklad k výuce k danému tématu, a vedou k rozšíření znalostí žáků a studentů.
Kampaň probíhá ve spolupráci se ŠIK CZ (ZDE) – Školním informačním kanálem a společností Edhance s. r. o. (ZDE) a navazuje na předchozí spolupráci a zkušenosti. Pomocí vzdělávacích, informačních, osvětových a preventivních videospotů, zaměřených na celou šíři společenských témat a témat každodenního života, které jsou vysílány v síti školních obrazovek instalovaných do stovek škol v České republice, dochází k účinné podpoře prevence společensky nežádoucích jevů a zvyšování povědomí mladé generace o nejrůznějších projevech života kolem nás.
Během této několikaleté společné spolupráce bylo vytvořeno a distribuováno do škol v České republice již více než desítka spotů a metodik, u dalších téměř deseti spotů spotřebitelského chování bylo Sdružení českých spotřebitelů odborným garantem.
Akce je naplňováním záměru SČS se zaměřovat ve svých aktivitách na vzdělávání různých cílových skupin v oblastech ochrany spotřebitelských zájmů a práv. Specificky se mimo jiné zaměřujeme právě na využití informací a zkušeností v dalším vzdělávání žáků a studentů.
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“. SČS působí v řadě oblastí - pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti a kvalitě výrobků a služeb, normalizaci, finančním službám aj. Ve více regionech, vyhlašuje SČS soutěž Spokojený zákazník kraje, kterou zaštiťují a předávají hejtmani. Touto cenou se SČS snaží přispívat k „pozitivnímu přístupu“ při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva