Silnice v Moravskoslezském kraji se budou i letos čistit častěji

16.04.2016 16:10 | Zprávy

Vedení Moravskoslezského kraje stejně jako loni rozhodlo, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, budou častěji, než ukládá zákon, uklízet silnice. Byť to krajský rozpočet zatíží o zhruba 8 milionů korun navíc.

Silnice v Moravskoslezském kraji se budou i letos čistit častěji
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Proto budou na vytipované komunikace, včetně těch, které nejsou ve vlastnictví Moravskoslezského kraje (Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava) o celkové délce 400 kilometrů, vyjíždět zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)

Nadlimitní čištění bude zahájeno poté, co skončí úklid komunikací po zimě, který ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus bude zahájen v půlce května, poslední skončí v říjnu. „Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti. Z minulého období víme, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc smeteme zhruba 1400 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. „Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace I., II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Monika Oborná byl položen dotaz

Kde přesně se mají v obcích rušit školy?

Od vás o tom slyším prvně. Prý něco takového navrhuje STAN. Podle čeho se bude rozhodovat, jaké školy a kde se budou rušit? Protože zatím, když tato vláda něco rušila, tak to bylo vždy dost nekoncepční a většinou to ani s nikým, včetně lidí, co v těch obcí žijí neprodiskutovala

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: