Škoda Transportation získala průlomovou zakázku od DEUTSCHE BAHN

18.06.2013 10:40 | Zprávy

Od konce roku 2016 budou vozy vyrobené českým výrobcem Škoda Transportation jezdit na bavorských tratích mezi městy Norimberk - Ingolstadt – Mnichov. Společnost Škoda Transportation tím získává jedinečnou referenci pro západní trhy. Německému operátorovi DB Regio dodá Škoda Transportation 6 moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně 6 lokomotiv 109 E. Nedávno získala lokomotiva 109 E, jako druhá na světě, evropský certifikát TSI High Speed RST na 200 km/h. Celková hodnota zakázky přesahuje 2,6 miliardy korun.

Škoda Transportation získala průlomovou zakázku od DEUTSCHE BAHN
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Lokomotiva 109 E společnosti Škoda Transportation

Bavorská železniční společnost (Bayerische Eisenbahngesellschaft – BEG) vypsala v roce 2012 tendr na provozování nejvýznamnější bavorské tratě Norinbemrk- Ingolstadt – Mnichov. Do soutěže na operátora se přihlásila také společnost DB Regio (dceřiná společnost Deutsche Bahn, národního německého a zároveň největšího evropského přepravce). Podmínkou soutěže bylo, že zájemce o provozování tratí musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která bude na trati využívat. Společnost DB Regio proto vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 km/h, kterou Škoda Transportation vyhrála. DB Regio soutěž na provozování tratí Bavorské železniční společnosti s těmito vlaky vyhrála. Škoda Transportation tím získala historicky první zakázku na extrémně náročném německém trhu.

„To, že se společnost DB Regio rozhodla pro nákup našich vozidel, jen potvrzuje jejich vysokou kvalitu, srovnatelnou s produkty špičkových zahraničních výrobců kolejových vozidel. Pro naši společnost je to průlomový kontrakt, Německo je totiž jedním z nejnáročnějších trhů na světě, a to hlavně z pohledu tvrdé domácí konkurence,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva Škoda Transportation.

Pro DB Regio bude Škoda Transportation dodávat 6 šestivozových dvoupatrových souprav Každá je složena z 1 řídícího vozu, 5 vložených vozů a lokomotivy řady 109 E. Tyto stroje budou vyrobeny pro konstrukční rychlost 200 km/h. Soupravy budou mít také tlakotěsné skříně, čímž se stabilizuje tlak uvnitř vozů při míjení kolejových vozidel na vysokorychlostních tratích, zejména pak v tunelech, a tím se výrazně zvýší komfort cestujících. Na vývoji a výrobě vozidel se bude podílet celá skupina Škoda Transportation. Dvoupatrové vozy budou vyrobeny v ostravské dceřiné společnosti Škoda Vagonka. Kompletní elektrovýzbroj bude dodávat plzeňská dceřiná společnost Škoda Electric.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Je pravda, že chcete zrušit senát?

Jak toho chcete docílit, když by proto museli hlasovat sami senátoři, a to se podle mě nikdy nestane? Neslibujete náhodou něco absolutně nereálného a nesplnitelného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Studenti Letní univerzity míří do světa jaderné energetiky

16:26 ČEZ: Studenti Letní univerzity míří do světa jaderné energetiky

Po dvou intenzivních týdnech plných odborných přednášek, exkurzí a praktických zkušeností se v Jader…