„Představitelé zákazníka vyjádřili s dodávkami nových trolejbusů velkou spokojenost. Během pouhých několika měsíců jsme totiž dokázali vyrobit a dodat všech padesát osmnáctimetrových nízkopodlažních vozidel v typických modro-žlutých barvách,“ říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního úseku divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj.
„Trolejbusy jsou velmi komfortně vybaveny. Cestující a řidiči určitě ocení výkonnou klimatizaci. Vozidla mají navíc pomocný dieselagregát, díky kterému je trolejbus pojízdný i mimo dosah trolejového vedení,“ sděluje manažerka Škody Electric Jitka Lišková.
Aktuální dodávka pro Sofii není prvním kontraktem pro bulharské hlavní město – třicet vozů jiného typu 26Tr, slouží v hromadné dopravě bulharského hlavního města již od roku 2010. Kromě Sofie dodává v současnosti Škoda Electric celkem sto trolejbusů i do dalších bulharských měst - do Plevenu, Stare Zagory, Varny a Burgasu.
Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně. Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.
autor: Tisková zpráva