Služby ombudsmana ČEZ loni využilo 525 lidí, k chybnému postupu ale došlo jen v devíti případech

14.03.2022 13:30 | Zprávy

Již 12 let se mohou zákazníci společností Skupiny ČEZ obracet na firemního ombudsmana. Za dobu svého úřadování tak řešil přesně 8 600 podnětů, jako oprávněný uznal zhruba každý dvanáctý.

Služby ombudsmana ČEZ loni využilo 525 lidí, k chybnému postupu ale došlo jen v devíti případech
Foto: ČEZ
Popisek: Zákaznické centrum ČEZ

V posledních letech ale více než pochybení společností hraje v počtu uznaných požadavků roli ombudsmanovo právo požádat o výjimku v přístupu v případě zákazníků v těžké životní situaci. Nejinak tomu bylo i loni, kdy z celkem 23 uznaných podnětů připadlo na tzv. „specifický přístup“ celých 14.

Dlouholetý ombudsman ČEZ Josef Sedlák si za více než 12 let své působnosti získal důvěru zákazníků a stal se respektovanou autoritou pro posouzení správnosti postupu společností ČEZ při reklamačních řízeních. Každoročně se na něj obrátí několik set zákazníků s prosbou, aby jejich případ nezávisle posoudil. Loni takto učinilo 525 zákazníků, kteří zaslali 511 podání a 14 námětů na zlepšení. Oproti předchozímu roku se jedná o mírné zvýšení počtu podaných podnětů – k nárůstu došlo zejména v posledním čtvrtletí 2021 v důsledku pádu Bohemia Energy a dalších dodavatelů.

„V předchozích letech počet podnětů stabilně klesal, tak jak dceřiné společnosti ČEZ, a.s., pečující o zákazníky postupně vylepšovaly svůj zákaznický servis a soustředily se na zvýšení zákaznické spokojenosti. Věřím tedy, že loňský nárůst bude ojedinělým výkyvem. Současně mám radost, že se na nás v turbulentních časech zákazníci neváhají obrátit,“ říká Josef Sedlák.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

GD

Když se tak navážíte do Knotka, zkusil jste sám něco udělat, abyste změnil green deal? Podle mě se tak či tak musí ozvat většina, aby byla šance něco změnit, i když se obávám, že EK stejně nic měnit nehodlá a je zatvrzelá ve svém ekošílenství a vůbec žije zřejmě v jiném vesmíru. Co vy na to?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberecký kraj: Počet cestujících na mezikrajských linkách roste

16:13 Liberecký kraj: Počet cestujících na mezikrajských linkách roste

Liberecký kraj se aktivně a dlouhodobě věnuje spolupráci s okolními kraji a organizuje mezikrajské l…