Soudní spor mezi Leo Mobility a Českými drahami končí smírem

04.07.2023 19:15 | Tisková zpráva

Společnost Leo Mobility nebude nadále pokračovat v soudních řízeních, týkajících se údajných podnákladových cen Českých drah na trati Praha – Ostrava. Evropská komise ani Úřad pro ochranu hospodářské soutěže žádné protisoutěžní chování neshledaly a svá šetření před časem uzavřely. Firmy se nyní dohodly na smírném řešení a ukončení souvisejícího sporu, probíhajícího u českých soudů.

Soudní spor mezi Leo Mobility a Českými drahami končí smírem
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Společnosti Leo Mobility a České dráhy si od dohody slibují narovnání vzájemných vztahů a současně zlepšení podmínek pro další rozvoj udržitelné veřejné dopravy, který bude založený na principech zdravé konkurence v ceně a kvalitě služeb.

“Kauza se vlekla dlouhé roky a rozhodnutí Evropské komise i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže jsou pro nás zadostiučiněním. Nynější dohoda se společností Leo Mobility se týká souvisejícího národního sporu v této kauze. Vzájemným vztahům to určitě prospěje,” říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.

Anketa

Vadí vám, že ČT vysílá „komunistické“ seriály jako Chalupáři nebo Nemocnice na kraji města?

6%
90%
hlasovalo: 25766 lidí

Společnosti Leo Mobility a České dráhy se po vzájemných jednáních navazujících na rozhodnutí Evropské komise ze dne 29. 9. 2022 a na rozhodnutí českého Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ze dne 10. 2. 2023, které nepotvrdily prověřovaná podezření o možném protisoutěžním jednání Českých drah na trati Praha – Ostrava, formou soudem schváleného smíru dohodly, že Leo Mobility nebude pokračovat v souvisejících sporech, a nebude tak nadále uplatňovat v soudních řízeních žádné nároky z titulu stanovení jízdného Českých drah na trati Praha – Ostrava.

Evropská komise uzavřela antimonoponí šetření údajných podnákladových cen na lince Praha – Ostrava loni v září. Na základě všech důkazů, které národní dopravce předložil, neshledala na straně Českých drah závadné jednání. Případ označovaný Evropskou komisí jako Falcon byl v šetření cca 12 let a týkal se údajného zneužití dominantního postavení ze strany Českých drah na lince Praha – Ostrava.

“České dráhy od začátku trvaly na tom, že z jejich strany nedošlo k žádnému protiprávnímu jednání. Evropské komisi o tom předložily řadu důkazů. Žádné závadné jednání ze strany ČD následně neshledal ani ÚOHS,” uzavírá Michal Krapinec.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V květnu si budou moci lidé prohlédnout vodní elektrárnu Hněvkovice

13:55 ČEZ: V květnu si budou moci lidé prohlédnout vodní elektrárnu Hněvkovice

Během čtyř květnových víkendů se budou moci lidé podívat do útrob unikátního vodního díla, vybudovan…