Špatné výsledky průmyslu pomůže zlomit nová síť průmyslových parků

6. 2. 2013 9:50

Propad průmyslové produkce, který dnes potvrdily výsledky statistického úřadu, by mohla pomoci zlomit nová síť průmyslových parků vznikající v České republice v návaznosti na velké středoevropské automobilky na pozemcích, které dosud nebylo možné využít převážně kvůli nevyřešeným vlastnickým vztahům.

Špatné výsledky průmyslu pomůže zlomit nová síť průmyslových parků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Škoda Superb

Její hlavní výhodou bude to, že umožní dodavatelům začít vyrábět v nových značně zkrácených termínech, které zejména automobilky začaly v krizové době striktně vyžadovat.

„Připravujeme průmyslové parky tak, aby investoři mohli začít vyrábět už do osmi měsíců od chvíle, kdy podepíší kontrakt. Obvykle to přitom v Čechách trvá rok a půl,“ vysvětluje Milan Kratina, specialista na průmyslové nemovitosti a Managing Partner skupiny Accolade, která spolu s Panattoni Europe, nadnárodním developerem průmyslových nemovitostí, za novou sítí průmyslových zón stojí.

„Velcí odběratelé, tedy zejména automobilky u nás i za hranicemi, v souvislosti s krizí razantně zkrátily termíny pro své dodavatele. Kde v minulosti stačil i rok a půl, se dnes požaduje nejvýše osm měsíců. Bohužel stávající síť průmyslových areálů v ČR dnes těmto požadavkům nevyhovuje a velké procento průmyslových zón jednoduše neumí dostát časovým požadavkům na termín dokončení staveb. Mnoho investorů tak staví raději v Polsku a v Německu, kde je celý povolovací proces podstatně jednodušší a o zhruba osm měsíců kratší,“ říká Pavel Sovička, Managing Director Panattoni Europe v České republice.

„Nám se kratších termínů daří dosahovat díky tomu, že parky připravujeme do mnohem pokročilejšího stadia – pro každý už máme zpracovaný projekt ‚univerzálních‘ průmyslových hal, které stačí upravit podle požadavků konkrétního investora, ať už jde o standardní nebo specializovanou výrobu – kouzlo je v tom, že tyto projekty máme připravené včetně všech potřebných povolení,“ říká Milan Kratina.

„Pro investory je dnes naprosto nezbytné mít ihned po podpisu smlouvy se zákazníkem co nejrychleji připravenou, postavenou, výrobní halu, a to s ohledem na dlouhý testovací provoz před spuštěním plánované sériové produkce výrobků. Požadované krátké termíny s minimálním rizikem pozdního dodání významně omezují výběr lokalit, kde může výrobní závod stát. Na základě těchto znalostí jsme se rozhodli připravit síť průmyslových parků, která vyhovuje současným post-krizovým požadavkům velkých firem,“ zdůrazňuje Pavel Sovička.

Skupina Accolade nabízí společně s Panattoni Europe prvních sedm průmyslových parků ve strategických lokalitách jako je Mladá Boleslav, Kvasiny – Rychnov nad Kněžnou, Plzeň ale také Cheb nebo Aš. Společnost Panattoni Europe jen během posledního roku a půl stavěla průmyslové areály v žatecké zóně Triangle, ve východních Čechách, středních Čechách a v současné době pracuje na výrobním areál u Plzně. Jakmile se naplní plány jednotlivých investorů, vytvoří v České republice několik tisíc nových pracovních míst jak ve výrobní fázi, tak při stavbě samotných průmyslových zón.

Komentář k aktuálním výsledkům průmyslové a stavební produkce:

„Domácí výsledky průmyslové produkce a stavebnictví nejsou dobré, je ale potřeba podívat se do zahraniční – Spojené státy se letos s největší pravděpodobností vrátí na předkrizovou úroveň i po očištění od inflace, z chování světových trhů lze vyčíst to, že věří, že na své dno už si sáhla i Evropa. Z toho vyplývá, že růst by měl čekat ve střednědobém horizontu i nás – pokud k tomu vytvoříme podmínky v podobě na jedné straně jednoduchého stavebního zákona a na druhé straně kvalitní infrastruktury,“ říká Milan Kratina, Managing Partner skupiny Accolade.

„Na výsledcích českého průmyslu a na vysoké míře nezaměstnanosti zejména v příhraničních regionech i přes jejich vynikající napojení na potenciální odběratele zejména z automobilového, strojírenského a elektrotechnického průmyslu v Německu se negativně projevuje to, že tu velcí výrobci dosud prostě neměli kde stavět, respektive nedokázali najít dobře připravenou lokalitu, kde by mohli začít dostatečně rychle vyrábět, “ Pavel Sovička, Managing Director Panattoni Europe v České republice.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Zástupci výrobních družstev byli oceněni v Marketérovi roku 2017

8:06 Zástupci výrobních družstev byli oceněni v Marketérovi roku 2017

Ve čtvrtek 17. května vyhlásila Česká marketingová společnost v Divadelním sále Klubu Lávka v Praze …