Společensky odpovědných firem v Česku přibývá, angažují se už i malé a střední společnosti

25.03.2014 17:35 | Zprávy

Ačkoliv ve světě se téma společenské odpovědnosti firem řeší již více než 40 let, české společnosti ji začínají zapojovat do svého podnikání až v posledních letech. Podle odborníků se však integrace odpovědnosti rozšiřuje mezi tuzemskými společnostmi velmi rychle. Zatímco před 10 lety byla v Česku sociální či enviromentální filozofie byznysu spíše ojedinělá a měly ji v hledáčku zejména nadnárodní korporace, trend posledních let poukazuje na zvýšený zájem rovněž ze strany středních a malých společností.

Společensky odpovědných firem v Česku přibývá, angažují se už i malé a střední společnosti
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Počítač

Princip společenské odpovědnosti, zkráceně CSR, je ustaven ze tří základních pilířů - ekonomického, sociálního a enviromentálního. Českým firemním trendem poslední doby je sladit tyto principy s každodenním pracovním chodem. Společnosti se proto zaměřují na nejrůznější formy podpory neziskových projektů nebo dbají na ochranu přírody třízením odpadu. Řada impulsů k zefektivnění firemních procesů a tím i k plnění principů CSR pak přichází podle odborníků často přímo od samotných zaměstnanců.

„Za posledních 10 let se v Česku výrazně zvýšilo množství organizací, které věnují energii a finance do oblasti společenské odpovědnosti. Také se zvětšil okruh těchto firem. Zatímco v roce 2004 se CSR věnovaly spíše velké nadnárodní instituce, které do určité míry přejímaly strategie svých matek ze zahraničí, dnes se do CSR pouští i malé a střední podniky," potvrdila trend Gabriela Křivánková z obecně prospěšné společnosti yourchance. „České firmy v rámci společenské odpovědnosti postupně přebírají na svou stranu odpovědnost za stát, který na to vždy ne zcela stačí, a uplatňují zde své know-how. To je důležitý ukazatel zvyšující se úrovně podnikatelského prostředí v České republice," doplnil k tématu CSR Ondřej Wysoglad ze společnosti ADECCO spol. s r. o., která v rámci společenské odpovědnosti například pomáhá mladým lidem s hledáním zaměstnání.

Podle odborníků však vedle růstu společenské odpovědnosti českých firem dochází v poslední době také k přibývání neziskových organizací a různorodých akcí, které na tuto zodpovědnost a její základní principy apelují. Obvykle si vytipují společnosti, které žádají podporu v podobě finančních prostředků či třeba mediální záštity. Jako jednu z motivací uvádějí vylepšení obrazu společnosti před veřejností.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

Zbraně

Zaujal mě váš komentář ke zbraním. Máte naprostou pravdu, že kdo chce jakoukoliv zbraň použít třeba k zabíjení, že si ji nějak opatří - většinou nezákonně. Ale co mě zajímá je váš pohled na to, aby lidé mohli použít legální zbraň pro svou ochranu nebo ochranu majetku? Protože co vím, tak je většina ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Hospodářský výsledek za rok 2024

22:31 Česká pošta: Hospodářský výsledek za rok 2024

Česká pošta vykázala za rok 2024 konsolidovaný hospodářský výsledek před zdaněním -1 246 mil. Kč.