Společensky odpovědných firem v Česku přibývá, angažují se už i malé a střední společnosti

25.03.2014 17:35 | Zprávy

Ačkoliv ve světě se téma společenské odpovědnosti firem řeší již více než 40 let, české společnosti ji začínají zapojovat do svého podnikání až v posledních letech. Podle odborníků se však integrace odpovědnosti rozšiřuje mezi tuzemskými společnostmi velmi rychle. Zatímco před 10 lety byla v Česku sociální či enviromentální filozofie byznysu spíše ojedinělá a měly ji v hledáčku zejména nadnárodní korporace, trend posledních let poukazuje na zvýšený zájem rovněž ze strany středních a malých společností.

Společensky odpovědných firem v Česku přibývá, angažují se už i malé a střední společnosti
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Počítač

Princip společenské odpovědnosti, zkráceně CSR, je ustaven ze tří základních pilířů - ekonomického, sociálního a enviromentálního. Českým firemním trendem poslední doby je sladit tyto principy s každodenním pracovním chodem. Společnosti se proto zaměřují na nejrůznější formy podpory neziskových projektů nebo dbají na ochranu přírody třízením odpadu. Řada impulsů k zefektivnění firemních procesů a tím i k plnění principů CSR pak přichází podle odborníků často přímo od samotných zaměstnanců.

„Za posledních 10 let se v Česku výrazně zvýšilo množství organizací, které věnují energii a finance do oblasti společenské odpovědnosti. Také se zvětšil okruh těchto firem. Zatímco v roce 2004 se CSR věnovaly spíše velké nadnárodní instituce, které do určité míry přejímaly strategie svých matek ze zahraničí, dnes se do CSR pouští i malé a střední podniky," potvrdila trend Gabriela Křivánková z obecně prospěšné společnosti yourchance. „České firmy v rámci společenské odpovědnosti postupně přebírají na svou stranu odpovědnost za stát, který na to vždy ne zcela stačí, a uplatňují zde své know-how. To je důležitý ukazatel zvyšující se úrovně podnikatelského prostředí v České republice," doplnil k tématu CSR Ondřej Wysoglad ze společnosti ADECCO spol. s r. o., která v rámci společenské odpovědnosti například pomáhá mladým lidem s hledáním zaměstnání.

Podle odborníků však vedle růstu společenské odpovědnosti českých firem dochází v poslední době také k přibývání neziskových organizací a různorodých akcí, které na tuto zodpovědnost a její základní principy apelují. Obvykle si vytipují společnosti, které žádají podporu v podobě finančních prostředků či třeba mediální záštity. Jako jednu z motivací uvádějí vylepšení obrazu společnosti před veřejností.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

Rusko a pan Foldyna

Pane Foldyno, Vy jste nikdy neslyšel, jak vznikla Velká Rus, Sovětský svaz, kdo si rozdělil Evropu nejdříve s Hitlerem než SSSR Hitler podrazil? SSSR nás v roce 1968 nenapadl? Rusko si nevynucuje poslušnost sousedů vojenským napadením? Máte vůbec nějaké vzdělání? Nevypadá to tak.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Napodobeniny zboží i neznačené cigarety v celkové hodnotě převyšující 70 milionů

7:33 Celní správa: Napodobeniny zboží i neznačené cigarety v celkové hodnotě převyšující 70 milionů

Karlovarští celníci zadrželi ve čtvrtek 8. května na tržnici u Chebu zboží za téměř 73 milionů korun…