Princip společenské odpovědnosti, zkráceně CSR, je ustaven ze tří základních pilířů - ekonomického, sociálního a enviromentálního. Českým firemním trendem poslední doby je sladit tyto principy s každodenním pracovním chodem. Společnosti se proto zaměřují na nejrůznější formy podpory neziskových projektů nebo dbají na ochranu přírody třízením odpadu. Řada impulsů k zefektivnění firemních procesů a tím i k plnění principů CSR pak přichází podle odborníků často přímo od samotných zaměstnanců.
„Za posledních 10 let se v Česku výrazně zvýšilo množství organizací, které věnují energii a finance do oblasti společenské odpovědnosti. Také se zvětšil okruh těchto firem. Zatímco v roce 2004 se CSR věnovaly spíše velké nadnárodní instituce, které do určité míry přejímaly strategie svých matek ze zahraničí, dnes se do CSR pouští i malé a střední podniky," potvrdila trend Gabriela Křivánková z obecně prospěšné společnosti yourchance. „České firmy v rámci společenské odpovědnosti postupně přebírají na svou stranu odpovědnost za stát, který na to vždy ne zcela stačí, a uplatňují zde své know-how. To je důležitý ukazatel zvyšující se úrovně podnikatelského prostředí v České republice," doplnil k tématu CSR Ondřej Wysoglad ze společnosti ADECCO spol. s r. o., která v rámci společenské odpovědnosti například pomáhá mladým lidem s hledáním zaměstnání.
Podle odborníků však vedle růstu společenské odpovědnosti českých firem dochází v poslední době také k přibývání neziskových organizací a různorodých akcí, které na tuto zodpovědnost a její základní principy apelují. Obvykle si vytipují společnosti, které žádají podporu v podobě finančních prostředků či třeba mediální záštity. Jako jednu z motivací uvádějí vylepšení obrazu společnosti před veřejností.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva