Příhraniční úsek má v budoucnu propojit Prahu, Hradec Králové a polskou Vratislav. Projektant pro první část z Hradce Králové do Jaroměře byl vybrán už dříve, pro úsek z Jaroměře do Náchoda Správa železnic projektanta aktuálně hledá. Celá zmodernizovaná trať se stane součástí širší sítě, která propojí vysokorychlostní tratě s konvenční železnicí.
Modernizace přinese výrazné technické zlepšení. Trať bude elektrifikována střídavou soustavou, získá evropský zabezpečovací systém ETCS, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Součástí projektu je i úprava stanic a zastávek, na kterých se zrenovují nástupiště a zlepší se jejich celková přístupnost.
Po dokončení prací se celá trať stane klíčovým článkem dálkového i regionálního spojení. Nejenže umožní přímější cestu mezi Českem a Polskem, ale také výrazně zkvalitní dopravní obslužnost Broumovského výběžku.
O VRT
Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou budoucností české železnice. S rychlostí až 320 km/h pomůžou Česku k vybudování silnější ekonomiky, vyšší kvality života a zdravějšího životního prostředí. Kromě významné úspory času nabídnou zcela nové ekonomické a technologické příležitosti, uvolní kapacitu stávajících tratí a oproti automobilové dopravě dosáhnou až 7krát menší spotřeby energie a emisí CO2. Více informací ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva